LVMH legt de lat hoger voor 2018

De grootste luxegroep ter wereld, LVMH, verwacht het in 2018 ‘iets beter’ te doen dan in het huidige jaar. Die uitspraak deed managing director Antonio Belloni maandag tijdens de presentatie van het eerste trainingsprogramma die het modehuis introduceert in Florence, Italië. Het programma is een samenwerking tussen LVMH modevakschool Polimoda in Florence.

Belloni liet weten dat LVMH doorgaat met investeren; het luxeconern heeft dit jaar alleen al 150 miljoen euro in Italië geïnvesteerd. De groep produceert hoogwaardige accessoires voor zijn Fendi-merk in Florence en heeft geïnvesteerd in het land voor de verwerving van grondstoffen en productie van kleine goederen voor veel van zijn luxe en high-end mode en accessoires merken. Ook heeft LVMH geïnvesteerd in een nieuwe Céline fabriek die zijn deuren zal openen in 2019. " We hebben hiervoor gebruik gemaakt van een oude hoogoven. In 2019, in de zomer, zullen we beginnen met produceren,” aldus de LVMH-voorman tijdens de presentatie.

Hoewel Belloni zijn uitspraken niet verder toelichtte, lijkt het erop dat ze gebaseerd zijn op de resultaten die in oktober werden gepresenteerd. In de eerste negen maanden van dit boekjaar zag LVMH de omzet stijgen met 12 procent. Het Franse concern rapporteerde een omzet van 30,1 miljard euro over deze periode.

Beeld: LVMH Facebook

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN