Lululemon Athletica ziet omzet met een kwart groeien in Q1

Een succesvolle start van het boekjaar voor Lululemon Athletica Inc. Het Canadese sportkleding- en lifestylemerk noteerde in het eerste kwartaal, eindigend op 29 april, een omzet van 649,7 miljoen dollar (555,9 miljoen euro). Dat komt neer op een groei van 25 procent, maakte het bedrijf donderdag bekend.

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

Analisten verwachtten eerder een omzet van 617,7 miljoen dollar (528,5 miljoen euro). Op vergelijkbare basis kwam de omzet 20 procent hoger uit ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De omzet uit direct-to-consumer activiteiten, met inbegrip van online verkopen, steeg in de eerste drie maanden met 62 procent. “We zijn blij met de aanhoudende sterke resultaten in het eerste kwartaal van 2018,” reageert Glenn Murphy, uitvoerend voorzitter van het bestuur van Lululemon, in een verklaring. “Deze succesvolle start van het jaar bevestigt opnieuw onze strategische prioriteiten.” Lululemon heeft als doel om in 2020 de omzetgrens van 4 miljoen dollar te behalen.

De brutowinst bedroeg 344,7 miljoen dollar (294,9 miljoen euro), wat neerkomt op een stijging van 34 procent. Het operationeel inkomen groeide met 130 procent naar 104,3 miljoen dollar (89,2 miljoen euro).

De in Vancouver gevestigde retailer, die momenteel over 411 winkels wereldwijd beschikt, verwacht in het tweede kwartaal uit te komen op een omzet van tussen de 660 en 665 miljoen dollar (565 en 569 miljoen euro). Naar verwachting komt de omzet voor het volledige boekjaar uit tussen de 3,04 en 3,075 miljard dollar (2,60 en 2,631 miljard euro).

Beeld: Lululemon

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN