(advertentie)
(advertentie)
Levi Strauss rapporteert 6 procent omzetgroei in Q2

Levi Strauss heeft opnieuw een goed kwartaal achter de rug. Het denimlabel zag zijn omzet in het tweede kwartaal van het huidige boekjaar met 6 procent toenemen van 1,01 miljard dollar (0,88 miljard euro) tot 1,07 miljard dollar (0,93 miljard euro). De groei werd met name aangedreven door goede resultaten in Europa, liet het bedrijf dinsdag weten.

De omzet in de Europese markt steeg in de drie maanden tot aan 28 mei met 17 procent naar 280 miljoen dollar (244 miljoen euro), vooral te danken aan resultaten in het vrouwensegment. Het operationele inkomen groeide hier met 31 procent. In Noord- en Zuid-Amerika nam de omzet met 3 procent toe naar 602 miljoen dollar (525 miljoen euro), gedreven door goede cijfers in Canada en Mexico en licht tegengehouden door een daling bij de Amerikaanse groothandel. In Azië kwam de omzet ook 3 procent hoger uit, op 185 miljoen dollar (161 miljoen euro).

“Ons bedrijf is diverser dan ooit tevoren, gedreven door de gedisciplineerde uitvoering van onze groeistrategieën voor de lange termijn, investeringen in productinnovatie en de consumentenbeleving,” zegt CEO Chip Bergh in een persbericht. “Onze sterke jaarlijkse omzetgroei versterkt de voordelen van een meer evenwichtig portfolio, waar de vrouwen-, direct-to-consumer- en internationale activiteiten goede resultaten hebben geleverd, ondanks een lichte daling bij de groothandel in de Verenigde Staten,” stelt de directeur.

Levi Strauss rapporteerde een daling van de nettowinst van 30,7 miljoen dollar (26,8 miljoen euro) naar 17,5 miljoen dollar (15,3 miljoen euro), met name te wijten aan herfinancieringstransacties die in het kwartaal werden gedaan.

Gebaseerd op de behaalde resultaten in de eerste helft van het huidige boekjaar, heeft Bergh de verwachtingen voor de omzetgroei bij constante wisselkoersen verhoogd naar 2 tot 4 procent.

Beeld: Levi’s Facebook