• Home
  • Nieuws
  • Business
  • L Brands verlaagt prognose

L Brands verlaagt prognose

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Amerikaanse L Brands, eigenaar van Victoria’s Secret, heeft zijn prognose voor het lopende boekjaar bijgesteld. De bijstelling heeft te maken met een aantal strategische veranderingen binnen het bedrijf en een lichte omzetdaling.

L Brands gaat de Victoria’s Secret tak opsplitsen in drie categorieën : Victoria’s Secret Lingerie, Pink, en Victoria’s Secret Beauty. Online activiteiten worden met iedere afdeling geïntegreerd. De categorieën badmode, schoenen en accessoires die via het digitale kanaal verkocht werden, komen te vervallen. Omdat deze categorieën samen ongeveer een omzet van 525 miljoen dollar opbrachten, zullen de marges hier tijdelijk onder lijden.

In het eerste kwartaal boekte L Brands een netto winst van 152 miljoen dollar (134,8 miljoen euro) of 52 cent per aandeel, een daling ten opzichte van 250 miljoen dollar vorig jaar. De groep weet de daling aan de veranderingen binnen het bedrijf, de annulering van stoffen en de afschrijving van papieren catalogi die niet genoeg omzet genereerden.

De netto omzet steeg met 4 procent naar 2,61 miljard dollar (2,31 miljard euro), terwijl de vergelijkbare omzet met 3 procent toenam. Hoewel de merken Bath & Body Works en Pink het goed deden, daalde de omzet van Victoria’s Secret met 7 procent. Buiten Amerika leed de groep onder de effecten van een onrustig economische klimaat in Turkije en het Midden-Oosten, en de terugloop van toerisme.

L BRANDS
Victoria's Secret