• Home
  • Nieuws
  • Business
  • L Brands: nieuwe CEO Victoria’s Secret en einde badmodelijn

L Brands: nieuwe CEO Victoria’s Secret en einde badmodelijn

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Victoria’s Secret heeft een nieuwe CEO gevonden: Jan Singer. De voormalige CEO van Spanx volgt Sharen Turney op, die in februari vertrok bij het lingeriemerk. Dat heeft moederbedrijf L Brands in een conference call over de kwartaalcijfers bekendgemaakt.

Singer zal in september aan de slag gaan in haar nieuwe functie. Sinds het vertrek van Turney worden de taken waargenomen voor L Brands CEO Les Wexner. Naast Singer is ook Greg Unis, voormalig bestuurdslid van Coach Inc. aangetrokken.

In de conference call bevestigde Victoria’s Secret het elimineren van de badmodelijn. CFO Stuart Burgdoerfer liet weten dat de badmode ‘de slechtst presterende categorie was in de afgelopen jaren’. De categorie zorgde in het laatste jaar voor een daling van 5252 miljoen dollar, voornamelijk door merchandise. Zonder badmode kan het management zich beter focussen op de belangrijkste categorieën, zoals bh’s, ondergoed en beauty, stelt de CFO.

De reorganisatie zal verder vorm krijgen door het afschaffen van de catalogus, die zo’n 125 miljoen tot 150 miljoen euro per jaar kostte en tevens zullen er 200 banen verdwijnen.

Analisten waarschuwen dat het verdwijnen van de geprinte promotiemiddelen de verkoop zal schaden, maar L Brands stelt dat het concept is verouderd. “Als we vandaag dit bedrijf begonnen, in de huidige context van 2016, zou je een van je belangrijkste ideeën dan een papieren catalogus zijn?,” reageerde CFO Burgdoerfer volgens Wall Street Journall.

L Brands meldde eerder deze week een netto-omzetstijging van 2,6 miljard dollar (2,3 miljard euro) in het eerste kwartaal van 2016. De verkoop steeg met 2 procent tot 2,512 miljard dollar (2,2 miljard euro). De vergelijkbare omzet steeg met 3 procent. Het moederbedrijf van Victoria’s Secret rapporteerde een winst van 152,3 miljoen dollar (135 miljoen euro), tegenover 250,5 miljoen dollar (223 miljoen euro) een jaar eerder.

Beeld: Facebook Victoria's Secret

L BRANDS
Victoria's Secret