Jimmy Choo heeft een goed eerste halfjaar achter de rug. Het bedrijf rapporteert een omzetgroei van 4,5 procent naar een bedrag van 201,6 miljoen pond (218,7 miljoen euro). De winst steeg zelfs met 24,5 procent de afgelopen zes maanden naar een bedrag van 26,9 miljoen pond (29,1 miljoen euro).

“We zijn zeer tevreden met onze resultaten van deze periode, we hebben omzetgroei gerealiseerd ondanks de uitdagende markt,” aldus CEO Pierre Denis van Jimmy Choo. “Onze groeistrategie voor de lange termijn is om het unieke DNA van het merk te blijven voeden, te streven naar uitmuntendheid in de uitvoering en om klantervaring te vergroten om de groei en winstgevendheid te stuwen, zowel als het doen van investeringen in de zaak.

De omzet steeg bij hetzelfde aantal winkels met 3,5 procent. De retail blijft de grootste inkomstenbron van het schoenenmerk met een omzet van 127,1 miljoen pond (137,8 miljoen euro). De groothandelsactiviteiten van Jimmy Choo brachten de afgelopen zes maanden 65,8 miljoen pond (71,3 miljoen euro) op aan omzet. Uit licenties behaalde het bedrijf 8,7 miljoen pond (9,4 miljoen euro).

De Europese markt blijft de belangrijkste markt voor Jimmy Choo met een totale omzet van 83,2 miljoen pond (90,2 miljoen euro). De grootste groei zag het bedrijf echter in Japan, waar de omzet steeg met 11 procent naar een bedrag van 28,6 miljoen pond (21 miljoen euro).

Afgelopen juli werd Jimmy Choo overgenomen door Michael Kors voor een bedrag van 1 miljard euro. Eind april werd bekend dat de eigenaren van Jimmy Choo een koper zochten.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN