Het moederbedrijf van JBC en Mayerline, Claes Retail Group, zag het afgelopen boekjaar de omzet verder wegzakken,” aldus de groep tegen Trends van Knack.be. De omzet nam af met 7 procent naar 221 miljoen euro.

De introductie van een goedkopere kledinglijn zorgt bij het Belgische modebedrijf voor druk op de omzet. “Het aantal klanten en de verkochte stuks blijven wel gelijk,” aldus Bart Claes, die samen met zijn zus het bedrijf leidt, tegen De Tijd. “Eigenlijk winnen enkel de luxewinkels en prijsvechters in onze sector marktaandeel.” Het nettoresultaat kwam neer op een negatieve 19 miljoen euro vorig jaar. Volgens Claes was ook het ebit negatief door de vele investeringen die gedaan werden, aldus De Tijd.

JBC zorgt voor zo’n 80 procent van de omzet van de hele groep. Bij Mayerline werden volgens De Tijd de eerste positieve resultaten gezien van de nieuwe inrichting van winkels in Leuven en Sint-Truiden.