• Home
  • Nieuws
  • Business
  • J.Crew kwakkelt in Q1

J.Crew kwakkelt in Q1

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Amerikaanse modegroep J.Crew kampt met een dalende omzet. In het eerste kwartaal van het lopende boekjaar daalde deze met 3 procent naar 567,5 miljoen dollar (509,0 miljoen euro), terwijl de brutomarge met 1,1 procent afnam naar 36,1 procent.

Het bedrijfsresultaat steeg licht naar 45,4 miljoen dollar (40,7 miljoen euro), vergeleken met 44,8 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar.

De vergelijkbare omzet daalde met 7 procent, een duidelijke indicatie dat minder consumenten naar de winkels komen. Bij het merk J.Crew daalde de omzet met 6 procent, terwijl het goedkopere Madewell merk juist een omzetstijging van 17 procent realiseerde. Ook het betaalbare J.Crew Mercantile, dat een jaar geleden gelanceerd werd, doet het goed.

CEO Mickey Drexler sprak van een ‘moeizaam retailklimaat’, met name voor het merk J.Crew, dat ook problemen heeft gehad met het productassortiment. Het bedrijf werkt er echter aan deze op te lossen en het assortiment aan te vullen met een aantal klassieke bestsellers, aldus WWD.

De groep telt inmiddels 287 J.Crew winkels en 164 J.Crew outlets. Dit jaar worden er twee nieuwe J.Crew winkels geopend en vier gesloten. In Europa is het merk in Engeland en Frankrijk actief, en is in Nederland via de website verkrijgbaar.

J CREW