Hugo Boss ziet nettowinst dalen in Q1

In het eerste kwartaal is de nettowinst van Hugo Boss met 7 procent gedaald. De omzet groeide met 9 procent. De Hugo Boss Group verwacht dat zowel de winst- als de omzetgroei in de loop van het jaar zal versnellen. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt.

Hugo Boss rapporteerde een netto-omzet van 75,6 miljoen euro in de drie maanden die eindigden op 31 maart. De EBITDA voor bijzondere posten was 131,5 miljoen euro. De koers van de Amerikaanse dollar hielp de omzetgroei naar 668 miljoen euro in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar. Met wisselkoerscorrecties kwam de omzet uit op een groei van 3 procent.

"De mode-industrie voelt momenteel de gevolgen van de sterke terughoudendheid van de consument, in Europa in het bijzonder. Hugo Boss gaat goed om met deze moeilijke situatie,” zegt CEO Claus-Dietrich Lahrs. "De kracht van ons merk evenals de shopervaring in onze eigen winkels maken het verschil. We blijven daarom sterk investeren in de merkpresentatie dit jaar. We zijn ervan overtuigd dat we zullen terugkeren naar een sterkere groei in de komende kwartalen. "

Alle regio's droegen bij aan de prestaties, waarbij de belangrijkste markten als Duitsland en Groot-Brittannië een bovengemiddelde groei bereikten. De Amerikaanse markt groeide met 4 procent, en ook Australië en Japan deden het goed. De industrie-omstandigheden en de macro-economische vertraging zorgde voor een daling van 3 procent in China.

De retail zag een winststijging van 15 procent (6 procent met correcties) tot 417,5 miljoen euro, tegenover 370,1 miljoen euro vorig jaar. Retail is goed voor meer dan 55 procent van de totale groepsomzet. De 1.060 eigen winkels van Hugo Boss zijn voor 3 procent van de omzetgroei. CEO Lahrs laat weten dat er dit jaar 50 nieuwe winkels geopend zullen worden.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN