Herstructurering levert opnieuw goede resultaten bij Hugo Boss

“Onze strategische herstructurering heeft impact. We zitten op het juiste pad,” aldus CEO van Hugo Boss AG Mark Langer in het halfjaarverslag. De omzet van de groep is in het tweede kwartaal met 6 procent gestegen bij gelijke wisselkoersen, 3 procent bij huidige wisselkoersen.

De omzet bedroeg 653 miljoen euro in het tweede kwartaal. De verkoop bij gelijk aantal winkels steeg met 5 procent. De groothandel leverde een omzetplus van 10 procent op naar 194 miljoen euro en online zag de groep de omzet met 47 procent toenemen. In de eigen retail was een groei te zien van 5 procent bij gelijke wisselkoersen naar 442 miljoen euro. Het EBITDA kwam neer op 106 miljoen euro.

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

In Europa nam de omzet toe met 9 procent bij gelijke wisselkoersen naar 399 miljoen euro. De omzet in de Benelux nam met 11 procent toe, door met name groei in de eigen retail, aldus het verslag. In Amerika bleef de omzet stabiel omdat de groei in de retail de daling in de groothandel compenseerde. Asia Pacific behaalde een omzet van 100 miljoen euro door een groei van 7 procent bij gelijke wisselkoersen. Verkoop bij het merk Hugo daalde met 4 procent, terwijl het merk Boss juist de omzet zag toenemen met 8 procent. Menswear speelde in het tweede kwartaal de grootste rol met een groei van 7 procent naar 588 miljoen euro, bij de vrouwen was juist een omzetdaling van 2 procent te zien.

Beeld: Hugo Boss website