Hermès ziet omzet met 13,5 procent stijgen in Q1

De geconsolideerde omzet Hermès Group steeg in het eerste kwartaal met 13,5 procent tot 1,3 miljard euro. Bij wisselkoerscorrecties kwam de stijging uit op 11,2 procent. De sterke stijging was volgens de groep te danken aan ‘een goed gebalanceerd groeimodel en de gezonde geografische verdeling van de verkoop’. De omzet vanuit eigen winkels steeg ‘zeer duurzaam’ met 13 procent bij wisselkoerscorrecties.

Alle regio’s rapporteerden een goede organische groei. Azië zonder Japan zag de omzet met 16 procent stijgen, met een positieve resultaten in China en verbeterde resultaten in Hongkong en Macao. De omzet in Japan steeg met 2 procent, dankzij het selectieve distributienetwerk. De Verenigde Staten rapporteerde een stijging van 14 procent, ondanks onzekere marktomstandigheden. De Europese markt, zonder Frankrijk, zat de omzet met 9 procent stijgen. Dat was mede te danken aan de opening van de winkel in Rome in oktober en de uitbreiding en renovatie van de winkels in Londen en München. Thuisland Frank boekte een omzetstijging van 4 procent, dankzij de omzet in eigen winkels.

In het eerste kwartaal werd het positieve momentum in Zijde, Ready to Wear en Accessoires, en Parfum doorgezet. De categorie Lederen goederen en Zadels zag de omzet met 15 procent toenemen. De omzet van Ready to Wear en Accessoires steeg met 8 procent. De vraag naar zijde en textiel bleef aanhouden, wat resulteerde in een stijging van 9 procent, ondanks de gebeurtenissen in Europa en de vertraagde verkoop in Groot-China aan het begin van vorig jaar. Er was tevens veel vraag naar parfums, want in deze categorie steeg de omzet met 19 procent. De markt voor horloges blijft echter moeilijk en daar rapporteerde de Hermès Group een omzetdaling van 6 procent. De andere categorieën, Juwelen, Art of Living en Table Arts boekten positieve omzetcijfers en zagen de omzet met 17 procent stijgen.

Beeld: Hermès website

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN