Hermès voorzichtig ondanks 13 procent winstgroei H1

Luxemerk Hermès heeft opnieuw een positief eerste halfjaar achter de rug. De omzet steeg boven verwachting met 11 procent en de winst nam opnieuw toe met 13 procent.

De totale verkoop van de groep kwam neer op een bedrag van 2,713 miljard euro dankzij een stijging van 11 procent. De winst bedroeg 605 miljoen euro dankzij een stijging van 13 procent. De winst bedraagt nu 22,3 procent van de totale omzet. Wel waarschuwt de groep dat de stijgingen voornamelijk te danken zijn aan incidentele factoren en verwacht daarom niet dat de groei op dezelfde manier doorzet in het gehele jaar.

Positief momentum Hermès zet door in H1

Volgens het luxemerk is de groei te danken aan het positieve momentum van de ready-to-wear en accessoires lijnen. Echter zag het lederwaren segment van het merk de meeste groei, met 12 procent. ‘Lederwaren en zadelmakerij’ blijft de grootste inkomstenbron voor het Franse bedrijf met een omzet van 1,4 miljard euro in het eerste halfjaar. De groei van de verkoop in dit segment was volgens Hermès te wijten aan de diversiteit van de modellen en het aanhoudende succes van de collecties. Het ‘ready-to-wear en fashion accessoires’-segment staat op de tweede plaats als top inkomstenbron, maar draagt minder dan de helft van de omzet van lederwaren bij aan de totale omzet. Dankzij een stijging van 10,4 procent behaalde dit segment een omzet van 579 miljoen euro. De verkoop van horloges zag als het enige segment een daling, een lichte afname van 1,2 procent.

Omzetgroei Hermès dankzij toename in alle regio’s

In alle regio’s zag Hermès de omzet toenemen, maar in Azië (exclusief Japan) was de grootste omzetgroei te zien met 14 procent. Het luxemerk tikte met een omzet van 998 miljoen euro bijna de 1 miljard-grens aan in de regio. In Europa steeg de omzet met 7 procent, voornamelijk dankzij nieuwe winkels in Rome, Londen en München, aldus de groep. In de thuismarkt Frankrijk zag het bedrijf een lichte groei van 2,4 procent.

De groep benadrukt in het rapport nogmaals vast te houden aan de ontwikkelingsstrategie voor de lange termijn gebaseerd op creativiteit, communicatie en het vasthouden aan de kennis die het bedrijf heeft verzameld door de jaren heen.

Beeld: Hermès Website

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN