Hermès heeft in het boekjaar 2018 een omzet van 5,9 miljard euro behaald, zo rapporteert het bedrijf. De omzet steeg met 10 procent bij gelijke wisselkoersen en 7,5 procent bij de huidige wisselkoersen.

“In de context van een onzekere wereldeconomie, ben ik zeer tevreden met het succes van Hermès, dat de omzet zag stijgen naar 6 miljard euro,” aldus uitvoerend voorzitter van Hermès, Alex Dumas. “Dergelijk resultaat laat de aantrekkelijkheid van onze collecties zien die gebaseerd zijn op de onophoudelijke creativiteit en technische expertise van ons team.”

Hermès behaalde de meeste omzetgroei in Azië (exclusief Japan), 14 procent. In het gebied behaald het luxe modehuis de meeste omzet, namelijk 2,89 miljard euro. Japan behaalde een omzettoename van 8 procent. Amerika heeft het momentum behouden en rapporteert een omzetgroei van 12 procent. Frankrijk, het thuisland van Hermès, behaalde een omzetstijging van 6 procent ondanks de negatieve impact aan het einde van het jaar. De rest van Europa behaalde een omzetgroei van 8 procent.

De lederen goederen en zadels van Hermès halen nog steeds de meeste omzet binnen bij de luxe groep (2,9 miljard euro), maar de categorie ready-to-wear en accessoires behaalde in het boekjaar de meeste omzetgroei, namelijk 14,1 procent.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN