• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Hermès ziet grote omzetstijging in Japan in Q2

Hermès ziet grote omzetstijging in Japan in Q2

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Hermès International heeft een omzetstijging van 9,7 procent gerapporteerd in het tweede kwartaal. De omzet kwam uit op 1,17 miljard euro, wat neerkomt op een stijging van 12 procent ten opzichte van een jaar geleden. Vorig kwartaal kwam de omzetstijging nog uit op 9 procent. Dat heeft het luxemerk laten weten.

In de regio Azië/Pacific (exclusief Japan) steeg de omzet in het tweede kwartaal met 6 procent, ondanks de ‘moeilijke situatie' in Hongkong en Macau. In Japan deed het luxemerk het goed, daar steeg de omzet met 26,5 procent. De Verenigde Staten rapporteerden een winststijging van 10,9 procent. De omzet in Frankrijk kwam uit op 6,8 procent, tegenover een omzetstijging van 10,9 procent in de rest van Europa.

De divisie lederwaren en zadelmakerij zag de omzet in het tweede kwartaal met 14,9 procent groeien tegen constante wisselkoersen. Het was te danken aan de opening van twee nieuwe productielocaties in juni, en bouw van twee nieuwe productielocaties. De omzet van ready-to-wear en accessoires steeg met 6,4 procent. De zijde en textiel-divisie zag de omzet met 3,2 procent stijgen. De omzet van parfums steeg met 6,8 procent en de horloge-divisie boekte een omzetstijging van 1,2 procent.

In het eerste halfjaar steeg de omzet van Hermes met 8,8 procent tot 2,3 miljard euro, ten opzichte van 1,9 miljard euro vorig jaar.

In het eerste half jaar steeg de omzet in Japan met 20,5 procent met wisselkoerscorrecties. In de regio Azië/Pacific steeg de omzet met 6,9 procent. In de Verenigde Staten werd een omzetstijging van 10,3 procent geboekt. Europa deed het iets minder goed; in Frankrijk werd een omzetstijging van 6,6 procent geboekt, en in de rest van Europa steeg de omzet met 7 procent.

De lederwaren en zadelmakerij-divisie rapporteerde een stijging van 13,6 procent, terwijl de ready-to-wear in het eerste half jaar de omzet met 8,1 procent zat stijgen. De omzet van de zijde- en textieldivisie steeg met 4,6 procent. Ook werd er meer parfum verkocht; de omzet steeg met 3,6 procent. In de eerste zes maanden van dit jaar werden er wel minder horloges verkocht; de omzet daalde met 0,9 procent.

Het Franse luxemerk laat weten vast te houden aan de omzetstijging van 8 procent tegen constante wisselkoersen op de middellange termijn.

Hermès