Gucci stuwt omzetgroei van 31.2 procent voor Kering in Q1

Luxegroep Kering behaalde het eerste kwartaal een omzet van 3,6 miljard euro dankzij een stijging van 31,2 procent. De toename werd vooral gedreven door Gucci die 51.4 procent meer omzet draaide dan vorig jaar met een bedrag van 1,3 miljard euro.

”Kering heeft een record behaald in de eerste drie maanden van dit jaar, dankzij een versnelde groei van de verkoop. We konden profiteren van gunstige marktcondities, maar onze sterke resultaten werden voornamelijk veroorzaakt van de uitvoering van onze strategie en creatieve en de gedurfdheid van onze modehuizen. In een onzeker geopolitiek en macro-economisch klimaat, brengt ons eerste kwartaal ons in een goede positie om het jaar te balanceren. De groep zal blijven focussen op organische groei en een groter marktaandeel,” aldus François-Henri Pinault, CEO van de Kering Group.

Gucci zag het afgelopen kwartaal een ‘exceptionele groei’ dankzij de populaire collecties en de toenemende vraag naar ready-to-wear en schoenen. Ook de lederen goederen van het merk deden het goed, ‘en tonen het talent van Gucci om de klassieke modellen keer op keer opnieuw uit te vinden.’ Vooral in West-Europa (66.4 procent) en Azië(63.1 procent) steeg verkoop flink bij een gelijk aantal winkels.

In het sport en lifestyle-segment van de groep deed Puma het goed met een omzet van 1 miljard euro dankzij een toename van 17.9 procent.

Yves Saint Laurent profiteerde van een positief momentum, vooral in Europa en Azië. In totaal schoot bij het merk de omzet omhoog met 35.4 procent tot een bedrag van 364 miljoen euro. Bottega Veneta zag een lichte groei van 4.7 procent tot 280 miljoen euro.

Beeld: Gucci Facebook

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN