Groei Lululemon zet voort in Q2, verhoogt prognose

Het lijkt Lululemon Athletica Inc. voor de wind te gaan. Het Canadese bedrijf sloot het tweede kwartaal af met een omzetstijging van 23 procent naar 883 miljoen dollar (800 miljoen euro). De nettowinst steeg naar 125 miljoen dollar (113 miljoen euro), of 96 cent per aandeel. Daarmee overtrof het sportmerk ruim de verwachtingen van analisten, die een omzet van 846 miljoen dollar en een winst per aandeel van 89 cent hadden voorspeld.

Lululemon dankte de groei aan een stijging van ruim 30 procent van de digitale omzet en een vergelijkbare omzetstijging van 15 procent. Het bedrijf opende in het afgelopen kwartaal 28 nieuwe winkels en zei dat de internationale omzet met 34 procent was gestegen. Lululemon telde aan het einde van het kwartaal in totaal 460 winkels.

Lululemon begon in de jaren negentig met de verkoop van yogabroeken, maar heeft inmiddels diverse nieuwe categorieën geïntroduceerd, waaronder herenmode. Deze deed het bijzonder goed, met een omzetstijging in het afgelopen kwartaal van 35 procent. Het bedrijf is van plan in de toekomst meer categorieën te introduceren, en zei in april de categorie herenmode en de online-omzet over de komende vijf jaar te willen verdubbelen.

Lululemon verhoogt prognose voor lopend boekjaar

Het bedrijf heeft inmiddels de prognose voor het lopende boekjaar opgeschroefd. Naar verwachting zal de jaaromzet nu 3,8 tot 3,84 miljard dollar bedragen. Aanvankelijk lag het bedrag met 3,73 tot 3,77 miljard dollar beduidend lager. Ook de winst per aandeel is verhoogd naar 4,63 tot 4,70 dollar, in plaats van de oorspronkelijke prognose van 4,51 tot 4,58 dollar.

De koers van Lululemon steeg als gevolg van het positieve bericht met vijf procent en aandelen in het bedrijf zijn sinds begin dit jaar met 54 procent gestegen. Inmiddels heeft het bedrijf een marktkapitalisatie van bijna 24,5 miljard dollar.

Foto: Lululemon website

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN