• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Groei e-commerce in Europa zet door met 15 procent

Groei e-commerce in Europa zet door met 15 procent

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Europese e-commerce is het afgelopen jaar toegenomen met 15 procent. De totale omzet die uit online verkopen werd gehaald liep op tot een bedrag van 530 miljard euro in 2016, zo meldt Ecommerce Europe in een rapport.

Het bedrijf meldt in het rapport dat de online verkoop dit jaar naar verwachting stijgt tot 602 miljoen euro dankzij een toename van 14 procent.

Uit het rapport blijkt dat de online markt in West-Europese landen al in een vergevorderd stadium verkeren, aldus het persbericht. In landen zoals Groot-Brittannië, Duitsland en Denemarken koopt al bijna 80 tot 90 procent van de consumenten online. Groot-Brittannië is zelfs goed voor 33 procent van de totale Europese e-commerce verkopen. Oost-Europese landen maken echter een inhaalslag en zagen een groei tussen de 25 en 40 procent in bijvoorbeeld Polen en Roemenië.

Algemeen directeur van EuroCommerce, Christian Verscheuren licht toe: “Meer consumenten kopen online en steeds meer retailers verkopen online; specifieker nog, beiden combineren online en offline winkelen naadloos tot omnichannel retailing. En de Europese Unie kan helpen: Europa heeft beleid nodig om deze ontwikkelingen te stimuleren en het mogelijk te maken voor consumenten en handelaren om het meeste te maken van de potentie van de Europese markt. Europa kan een een sterke plek voor e-commerce zijn, maar we moeten nog wel stappen ondernemen om de juiste omgeving hiervoor te creëren.”

E-commerce