Het Duitse Gerry Weber heeft een kleine omzetgroei geboekt in het eerste kwartaal van dit jaar. De ongunstige marktomstandigheden speelden het bedrijf wel parten, maar dankzij nieuwe winkelopeningen ging de omzet toch licht omhoog. Dat meldt Gerry Weber in een persbericht.

De kwartaalomzet steeg met 1,1 procent ten opzichte van vorig jaar naar 192,4 miljoen euro. De toename was toe te schrijven aan de retaildevisie: de omzet van de detailhandel steeg 8,5 procent naar 106 miljoen euro. De omzettoename werd echter bijna helemaal besteed aan nieuwe winkels, waardoor de detailhandelsomzet bij een gelijkblijvend aantal winkels daalde met 2,3 procent. Vooral het ‘lage aantal klanten in de binnensteden en winkels’ en de ‘vroege wintersale’ lagen daaraan ten grondslag.

In de groothandel daalde de omzet met 6,8 procent ten opzichte van vorig jaar, tot 86,4 miljoen euro. De EBITDA bedroeg 24,2 miljoen euro, net iets onder het bedrag van vorig jaar (een daling van -0,2 procent). Het EBITDA werd laag gehouden door de kosten van de nieuwe winkelopeningen en de overnames, alsmede de vroege wintersale. Het bedrijfsresultaat bedroeg 17,4 miljoen euro, een daling van 4,5 procent. De nettowinst daalde als gevolg van verhoogde belastingen met 9,1 procent tot 10,5 miljoen euro.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN