G-Star Raw wordt strategische handelspartner van Alibaba

Denimmerk G-Star Raw is een intensievere samenwerking gestart met de Chinese e-tailer Alibaba. Het Nederlandse label wordt een strategische handelspartner van Alibaba. G-Star gaat marketingsamenwerking met de e-commerce gigant intensiveren. Dat bevestigt omnichannel marketing director Jeffrey Duyvesteijn aan FashionUnited.

Met de samenwerking wil G-Star zich verder positioneren op de Chinese markt, meldt Twinkle. Vorige week ging het Nederlandse denimbedrijf mee op een handelsmissie naar China. "Ons bezoek aan Alibaba was onderdeel van de handelsmissie," aldus Duyvesteijn.

G-Star verkocht al langer kleding-, schoenen- en accessoirecollecties via Tmall, een van de platformen van Alibaba. Het in Amsterdam gevestigde denimmerk is al verkrijgbaar in 70 landen, tevens heeft het in 55 landen een webwinkel. G-Star heeft ook 5 magazijnen wereldwijd, die de voorraden leveren.

Sinds dit jaar heeft Tmall een speciale b2b-site op Tmall, dat Holland Paviljoen heet. Hierop zijn verschillende Nederlandse producten terug te vinden, zoals Flinders en Philips. G-Star is hier geen onderdeel van. Roland Palmer, directeur Benelux van Alibaba Nederland liet eerder al weten het aantal Nederlandse verkopers bij Alibaba dit jaar te willen verdubbelen.

Beeld: Tmall website

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN