Het Italiaanse accessoiremerk Furla heeft 2014 afgesloten met een omzetstijging van 15 procent naar 262 miljoen euro. De vergelijkbare omzet in eigen winkels steeg naar eigen zeggen met twee cijfers. Het bedrijf liet ook weten grote groeiplannen te hebben voor 2015.

“2015 brengt grote veranderingen met zich mee,” zei CEO Eraldo Poletto in een persverklaring. “We gaan onze marketinginvesteringen verdrievoudigen en zullen aanzienlijk blijven investeren in nieuwe locaties in de meest strategische markten.”

Furla, dat in Bologna gevestigd is, gaf geen uiteenzetting van de omzetgroei per geografisch gebied. Wel liet het weten dat de Italiaanse markt verantwoordelijk is voor 20 procent van de totaalomzet, terwijl 30 procent gegenereerd wordt in Europa, het Midden Oosten en Afrika, 23 procent in Japan, 16 procent in de regio Azië Pacific en 9 procent in de Verenigde Staten.

Groei in het buitenland dankte het bedrijf aan zijn uitgebreide internationale winkelnetwerk. In het afgelopen jaar kwamen er bijna 60 nieuwe Furla boetieks bij. Binnenkort zal ook een flagshipstore op 5th Avenue in New York worden geopend.

Furla is inmiddels in 100 landen verkrijgbaar, in luxe warenhuizen en multibrandwinkels. Het bedrijf telt ook 298 monobrandwinkels, waarvan 180 onder eigen beheer. Deze zijn verantwoordelijk voor 60 procent van de omzet.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN