• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Forse stijging online omzet Ted Baker

Forse stijging online omzet Ted Baker

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Britse mode- en lifestylemerk Ted Baker zag de online omzet in het derde kwartaal tot 14 november met maar liefst 74,3 procent stijgen. Ook de groepsomzet groeide flink met 20,5 procent. Beiden profiteerden van de gunstige timing van een klantenevenement aan het einde van deze periode, aldus het bedrijf.

De retailomzet steeg met 18,1 procent, dankzij een uitbreiding van het winkeloppervlak met 7 procent. Ook hier kwam het klantenevenement het resultaat ten goede. Ted Baker noemde het een ‘goed resultaat ondanks het moeizame retailklimaat in sommige internationale markten’.

Het bedrijf zette de expansie voort met winkelopeningen op het vliegveld van Stansted buiten Londen, in Amsterdam, Hawaii, Malibu en Toronto en met de opening van concessies in vooraanstaande warenhuizen in Duitsland, Ierland, Spanje, Noord-Amerika en Zuid Korea.

De groothandelsactiviteiten groeiden tijdens het kwartaal met 27 procent, met name dankzij forse omzet in Groot Brittannië en Noord-Amerika. Ted Baker verwacht dat de groothandelsomzet voor het volledige boekjaar met ongeveer 28 procent zal groeien. De brutomarges van zowel de retail- als de groothandelsactiviteiten waren volgens verwachting.

Ondanks het succesvolle kwartaal waarschuwde oprichter en CEO Ray Kelvin dat, ondanks de positieve reacties op herfst-winter collecties, het jaarresultaat afhankelijk zal zijn van hoe het kerstseizoen verloopt.

Ted Baker