• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Farfetch strijdt tegen kortingen in luxemode

Farfetch strijdt tegen kortingen in luxemode

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

José Neves, de Portugese oprichter en algemeen directeur van mode e-tailer Farfetch, dringt luxemerken erop aan om hun collecties niet langer in de uitverkoop aan te bieden bij warenhuizen. Volgens Neves komt dit de merken niet ten goede, melden diverse media.

Tijdens de New York Times International Luxury Conference, die afgelopen week plaatsvond in Hong Kong, liet Neves weten dat hoewel luxemerken warenhuizen vaak vragen te stoppen met het verdisconteren van hun producten, dit verzoek doorgaans ongehoord blijft. “Hoewel het zinvol kan zijn om consumenten nu en dan een goed getimede korting te bieden, is het uitverkoopseizoen van slechts een paar keer per jaar uitgebreid naar bijna tien maanden per jaar,” aldus Neves.

Neves adviseert luxebedrijven om zich harder op te stellen tegen warenhuizen. Verder stelde de directeur voor dat merken hun relaties met retailers kunnen omzetten in concessiemodellen, zodat merken zelf de beslissingsbevoegdheid hebben over de verspreiding van hun items en prijzen in warenhuizen.

Farfetch