(advertentie)
(advertentie)
E-commerce stuwt omzetgroei Ted Baker in H1

Ted Baker heeft in het eerste halfjaar de omzet zien stijgen met 14 procent en zet hiermee de positieve trend van de afgelopen tijd door. De groep behaalde in de eerste zes maanden een omzet van 295,7 miljoen pond (331 miljoen euro).

“Het Ted Baker merk heeft opnieuw goed gepresteerd en in de lijn der verwachting via al onze distributiekanalen. Dit goede resultaat reflecteert de kracht en de aantrekkingskracht van het Ted Baker merk, ons business model en de passie, creativiteit en innovatie van onze wereldwijde teams,” aldus CEO Ray Kelvin. “We hebben een duidelijke strategie voor de ontwikkeling van het merk in zowel gevestigde en nieuwe markten en dit wordt onderschreven door onze focus op ontwerp, kwaliteit en aandacht voor details wat de basis is voor alles dat we doen. We zijn toegewijd aan de ontwikkeling van Ted Baker op de lange termijn en blijven investeren in onze infrastructuur en ons personeel op toekomstige groei te bevestigen. Omstandigheden blijven uitdagend in sommige markten maar we zijn zeker dat we meer vooruitgang kunnen boeken in het gehele jaar die overeenkomt met onze verwachtingen.”

Ted Baker ziet omzet stijgen met 14 procent in H1

Ted Baker rapporteerde een winst voor belasting van 24,2 miljoen pond (27 miljoen euro) dankzij een groei van 12,7 procent. De omzet uit de retail, inclusief e-commerce steeg met 13,9 procent naar een bedrag van 217,7 miljoen pond (243 miljoen euro). Deze groei is volgens het bedrijf te wijten aan de investeringen in nieuwe winkels en het e-commerce platform. E-commerce zelf steeg met 43,8 procent naar een bedrag van 42,7 miljoen pond. (47,7 miljoen euro). De omzet uit de groothandelsactiviteiten kwam neer op 78 miljoen pond (87,2 miljoen euro) dankzij een groei van 14,1 procent.

Vooral de damesmode collecties werden goed ontvangen, meld Ted Baker. In dit segment werd een omzetgroei van 19,1 procent gezien. Damesmode maakt nu 60 procent van de totale verkoop van het merk uit. Bij de mannen werd er een lichte groei gezien van 7 procent waardoor de verkoop van herenmode nu 40 procent bedraagt van de totale omzet.

Winst Ted Baker neemt met 12,7 procent toe in H1

Groot-Brittannië en Europa blijven de grootste markt voor Ted Baker. In totaal behaalde het merk hier een omzet van 145,6 miljoen pond (163 miljoen euro) dankzij een groei van 11 procent. Noord-Amerika is de tweede markt van Ted Baker met een omzet van 60,7 miljoen pond (67,9 miljoen euro) en een groei van 18,8 procent. In de rest van de wereld zag Ted Baker een groei van 29,5 procent naar een bedrag van 11,4 miljoen pond (12,7 miljoen euro).

Beeld: Ted Baker Plc