(advertentie)
(advertentie)
E-commerce Otto Group stijgt met 10 procent in FY16/17

De Otto Group, eigenaar van onder andere Otto en Bonprix, behaalde het afgelopen financiële jaar een omzet van 12.5 miljard euro dankzij een groei van 3.4 procent. 7 miljard euro hiervan werd bijgedragen door alle e-commerce platforms dankzij een groei van 10 procent.

”We hebben een doel gezet om de Otto Group te leiden naar sterke en duurzame groei,” aldus Alexander Birken, CEO van de Groep. Het bedrijf wil in het jaar 2022/2023 een omzet behalen van 17 miljard euro. De EBITDA van het bedrijf behaalde het afgelopen jaar 730 miljoen euro. Volgens de Otto Group is dit het hoogste niveau dat het bedrijf ooit heeft behaald.

Winstgevend jaar voor Otto Group

Vorig jaar noteerde het bedrijf nog 190 miljoen euro verlies, maar heeft dat nu om weten te draaien naar een winst van 41 miljoen euro. “Met onze terugkeer van positieve jaarlijkse netto inkomsten, hebben we een groot succes behaald,” aldus Petra Scharner-Wolff, CFO van de groep. Dit creëert de fundering voor sterke investeringen, goede groei en meer banen.”

De omzet is like-for-like gestegen tot 600 miljoen euro met 5 procent. Otto zag de omzet toenemen met 6.3 procent naar 2,7 miljard euro. Dit dankt het bedrijf vooral aan de groei in het meubels en living-segment. Retailer Bonprix kwam uit op een omzet van 1,5 miljard euro door een stijging van 5.6 procent en Crate and Barrel noteerde een bedrag van 1,4 miljard euro door een stijging van 10 procent.

De Otto Group wil de aankomende tijd het platform van Otto ontwikkelen tot een e-commerce platform met meer producten en diensten. Het bedrijf noemt specifiek ‘intelligente diensten die klanten advies kunnen geven’. Ook voor Bonprix zijn plannen aanwezig om het platform naar een hoger niveau te tillen meldt de groep in het persbericht.

Beeld: Otto Group website