Modehuis Dolce & Gabbana zou in 2014 een mijlpaal hebben bereikt: een omzet van meer dan 1 miljard euro. Dat zou blijken uit cijfers die gepubliceerd zijn door de Italiaanse website MF Mode.

In het boekjaar 2014, dat eindigde op 31 maart 2015, zou het modehuis een omzet van 1,03 miljard euro hebben behaald. Dat komt neer op een stijging van 7,1 procent ten opzichte van vorig jaar, meldt de Italiaanse website. Het modehuis heeft niet gereageerd op het bericht.

De cijfers zouden het resultaat zijn van de strategie van de afgelopen jaren, dat zich richt op de uitbreiding van winkels en het verder ontwikkelen van de high-end luxemarkt. Vorig jaar opende Dolce & Gabbana 50 winkels en voor komend jaar staan er 39 nieuwe openingen op de planning, waarvan er 26 eigen winkels en 13 shop-in-shops. In de plannen voor komend jaar staan er 10 nieuwe winkels in China gepland en ook komen er 3 nieuwe vestigingen in de Verenigde Staten. Het merk wil zich ook op de kaart zetten in Zürich, Brussel en Kuala Lumpur. Tevens komt er een winkel in Johannesburg; de eerste winkel op het Afrikaanse continent. Het Italiaanse modehuis liet in 2014 al weten 74 miljoen euro te investeren in de uitbreiding van het eigen winkelnetwerk.

Er is flink geïnvesteerd in de nieuwe lijnen van het modemerk, en met name in de haute couturelijn voor mannen ‘Alta Sartoria’. Zo is ook het pand in Milaan, Palazzo Labus aan de Corso Venezia verbouwd, en is er een speciaal team aan het atelier toegevoegd die de high-end mannenmode op maat maakt en deze wereldwijd levert.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN