Diesel wint rechtszaak over handelsmerk

Diesel heeft een rechtszaak gewonnen die het voerde tegen een Chinese producent die inbreuk had gemaakt op handelsmerk-eigendommen van het merk. Wuhuanlong Company, produceerde jeans met het label "Dieselcluthing" en veranderde het karakteristieke gestyleerde "D" Diesellogo in zijn fabriek gedurende 2015 en 2016. Diesel produceert onder het handelsmerk "Diesel" en het "D"-logo, welke beide zijn geregistreerd in de categorie kleding inclusief jeans.

Het Italiaanse kledingmerk was van mening dat de Chinese fabrikant hiermee inbreuk maakte op haar handelsmerkrechten. “Naar mening van het bekende modemerk heeft Wuhuanlong Company gebruik gemaakt van Diesels merkbekendheid door de handelsmerken te imiteren om klanten te misleiden en daardoor op een illegale manier winst te genereren,” aldus het bedrijf in een persbericht.

Diesel stapte hierop naar de rechter. Het gerechtshof van Dongguan in China heeft nu besloten dat zowel de merknaam als het gebruik van het logo overeenkomstig zijn met de geregistreerde handelsmerken van Diesel en hierdoor inbreuk maken op de handelsmerkrechten. Wuhuanlong Company moet direct stoppen met de productie van de jeans en een schadevergoeding betalen van 150.000 Chinese Yuan, omgerekend bijna 20.000 euro.

Diesel laat weten blij te zijn met de uitspraak. “De prestatie van Diesel om de eigen intellectuele eigendomsrechten veilig te stellen zal overtreders en profiteurs sterk afschrikken. Het modebedrijf zal onvermoeibaar blijven vechten om de eigen merkrechten en reputatie te beschermen in China en andere werelddelen,” aldus het merk in een verklaring.

Beeld: Diesel

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN