Diesel herziet distributie wegens merkbescherming

Denimmerk Diesel is al jaren bezig om het merk zo goed mogelijk te beschermen en imitatie en illegale distributie tegen te gaan. De nieuwste stap: een nieuwe distributiestrategie. Dat meldt Diesel in een persbericht.

Met een herzien en inmiddels geïmplementeerd plan hoopt Diesel 85 miljoen euro in wholesale turnover te reduceren en alleen te focussen op cliënten ‘die in lijn zijn met de gewenste positionering van het bedrijf’. CEO Alessandro Bogliolo zegt: “We hebben geen moment getwijfeld om zo’n radicale beslissing te nemen. Na 37 jaar succes heeft Diesel een detox nodig om sterker te worden en een organische groei in de nieuwe richting te stimuleren.”

Naast de nieuwe distributieplannen heeft Diesel tevens een reboot programma in werking gezet, met een sterke focus op de kwaliteit en positionering van haar collecties. CEO Bogliolo, heeft daarnaast een global platform gelanceerd dat het merk en de waarden van innovatie en creativiteit moet beschermen. Speciale focus ligt op de online markt en trafficking via internationale grenzen.

Eerder dit jaar won Diesel nog een rechtszaak in Indonesië, waar het denimlabel 23 jaar lang procedeerde om het merkeigendom terug te krijgen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN