• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Decathlon neemt hockeymerk Dita over van All Weather Sports

Decathlon neemt hockeymerk Dita over van All Weather Sports

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De Franse sportfabrikant en -retailer Decathlon heeft een overeenkomst gesloten met All Weather Sports om hockeymerk Dita voor een onbekend bedrag over te nemen. Volgens de overeenkomst blijft de distributie van Dita aan hockey speciaalzaken in handen van All Weather Sports, maar zal Decathlon het merk toevoegen aan zijn hockeyaanbod. Dat melden de bedrijven in een persbericht.

All Weather Sports draagt Dita over aan Decathlon

Dita is een van de oudste hockeymerken ter wereld. Het label werd in 1896 opgericht tegelijkertijd met het ontstaan van hockey als sport, en in de jaren tachtig door de hockey familie Kruize naar Nederland gebracht. Dita is in de afgelopen jaren een belangrijk merk geworden voor Decathlon, met speciale edities voor sticks en schoenen. Via deze overname kunnen Dita en Decathlon de krachten bundelen.

”Dita heeft zich al jaren gefocust op gedreven, betrokken spelers en heeft voor veel innovatie binnen de hockey gezorgd. We zullen deze geschiedenis koesteren terwijl we de productontwikkelaars van Dita binnen ons team verwelkomen en hen toegang geven tot unieke Decathlon onderzoek en ontwikkelingscapaciteiten, en hockey speciaalzaken de kans bieden hun win-win samenwerking met Dita voort te zetten. De synergieën zullen anderzijds een verdere impuls geven aan onze eigen korok hockey producten en hun unieke speler gerichte, mondiale beleving en juiste prijsverhouding,” aldus Pierre Vernet van Decathlon.

Arnaud van der Vecht van All Weather Sports noemt Dita ‘een echt Hollands merk door en voor hockeyspelers’. Volgens hem groeit de sport ook hard in het buitenland. “Met een mondiale partner als Decathlon kunnen we nu garanderen dat hockeyspelers op alle continenten maximaal profijt zullen hebben van de innovatieve producten van Dita,” zegt hij. “De sponsoring van Dita internationals blijft de verantwoordelijkheid van All Weather Sports, gezien we dit al decennialang doen en precies begrijpen wat moderne tophockeyers verwachten.”

Decathlon telt zo’n 1.600 winkels en outlets in ruim 500 steden en boekte in 2018 een mondiale omzet van 11,5 miljard euro. All Weather Sports is in Utrecht gevestigd en is met de merken Nomad en Dita actief in 28 landen.

Foto: Dita/Facebook

all weather sports
Decathlon
Dita