Het Britse modehuis Burberry gaat het leveringsschema omgooien, zo maakt het bedrijf bekend in het kwartaalverslag van de eerste drie maanden van het boekjaar. De nieuwe leverings strategie houdt meerdere, onverwachte, ‘drops’ met producten in.

Een voorbeeld van een merk dat niet met traditionele seizoensgebonden collecties werkt, maar met zogenoemde drops, is Surpreme. Bij het streetwearmerk zijn dat producen die in een beperkte oplage worden gemaakt en niet kunnen worden nabesteld. Een ander luxemerk dat met maandelijkse (online) drops werkt is Givenchy.

Met de product drops wil Burberry op een andere manier de interactie aangaan met de consument. In september wordt voor het eerst een serie ‘drops’ beschikbaar gesteld, het gaat om limited edition stukken van Riccardo Tisci’s eerste collectie voor Burberry. Het modehuis maakte eerder gebruik van ‘see-now-buy-now’-strategie onder de leiding van de toenmalige creatief directeur Christopher Bailey.

Burberry werkt aan een ommekeer van het bedrijf. In het afgelopen boekjaar, dat door het modehuis een ‘transformatiejaar’ werd genoemd, bleef de omzet nagenoeg gelijk. Het eerste kwartaal van het huidige boekjaar zag het bedrijf de omzet met 3 procent toenemen bij gelijk aantal winkels.

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN