Burberry Q3: lichte omzetdaling door Groot-Brittannië

De omzet is in het derde kwartaal met 2 procent gedaald bij Burberry, zo maakt het modehuis bekend. In deze periode behaalde het bedrijf een omzet van 719 miljoen pond (809 miljoen euro).

Groot-Brittannië speelde een grote rol in de daling van de omzet, zo blijkt uit het verslag van de cijfers. In de regio EMEIA (Europa waaronder Groot-Brittannië, het Midden-Oosten en Afrika) daalde de omzet licht. In Het Midden-Oosten en de rest van Europa steeg de omzet echter wel licht, maar deze gebieden konden de sterke daling in Groot-Brittannië niet compenseren. Zowel in Azië en Amerika werd een omzetstijging gerapporteerd.

Afgelopen november, bij de bekendmaking van de cijfers van het eerste halfjaar van dit boekjaar, maakte Burberry eveneens een nieuwe strategie bekend. Het modehuis wil de producten herzien, de communicatie verbeteren eveneens als de klantenervaring. Hier komt Marco Gobetti, CEO van het merk nu ook op terug in het verslag van het derde kwartaal. “We maken goede stappen met het verwerken van onze strategische visie in de organisatie en blijven op het juiste pad om ons verwachting voor de winst voor het gehele jaar te behalen. We bouwen op sterke funderingen en zijn volledig gefocust op het leveren van ons plan om Burberry stevig te positioneren in de luxemarkt.”

Beeld: Burberry website

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN