• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Björn Borg ziet omzet met 6 procent dalen in Q3

Björn Borg ziet omzet met 6 procent dalen in Q3

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

In het derde kwartaal van het boekjaar 2016 heeft de Björn Borg Group een omzet van 180 miljoen Zweedse kronen (18,2 miljoen euro) geboekt. Dat komt neer op een daling van 6 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2015, volgens het bedrijf deels te wijten aan de vervroegde transporten van de herfst- en wintercollecties van 2016.

Het bedrijfsresultaat in de periode die liep van 1 juli tot en met 30 september kwam uit op 28,6 miljoen Zweedse kronen (2,9 miljoen euro), een stijging ten opzichte van de 0,3 miljoen Zweedse kronen (31.580 euro) in het voorafgaande kwartaal. De vergelijkbare omzet daalde met 3 procent, terwijl de omzet uit e-commerce activiteiten bleef groeien met 6 procent.

”Het hoogtepunt van het kwartaal was ons werk met consumententesten, waarbij de eindverbruikers die ons functionele ondergoed testte, dit zonder uitzondering wilde kopen,” aldus CEO Henk Bunge in een verklaring.

Kijkend naar de eerste negen maanden van het fiscale jaar, rapporteerde het Zweedse modeconcern een omzetstijging van 9,1 procent, aangedreven door een betere resultaten op zowel retail- als groothandelniveau. Het bedrijfsresultaat bedroeg 65,5 miljoen Zweedse kronen (6,7 miljoen euro) in de eerste negen maanden.

Het bedrijfsresultaat uit groothandelsactiviteiten steeg in de eerste negen maanden met 31 procent, aangedreven door goede resultaten in alle markten en in de productcategorieën ondergoed en schoenen. Het bedrijfsresultaat uit retailactiviteiten groeide in de periode met 26 procent, te danken aan de 31,2 procent omzetstijging van e-commerce en de uitbreiding van het winkelnetwerk. Björn Borg beschikt momenteel over 20 eigen winkels in 30 verschillende landen.

Beeld: Björn Borg Facebook

Bjorn Borg