• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Asos ziet omzet 36 procent stijgen in Q1

Asos ziet omzet 36 procent stijgen in Q1

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De retailomzet van Asos bedroeg in het eerste kwartaal van 2017 605,6 miljoen pond (696,4 miljoen euro), wat neerkomt op een stijging van 36 procent en 30 procent bij wisselkoerscorrecties. Vorig jaar was de omzet nog 444,3 miljoen pond (510,2 miljoen euro).

De totale retailomzet steeg met 36 procent en 30 procent bij wisselkoerscorrecties tot 605,7 miljoen pond. De omzet in thuisland Verenigd Koninkrijk steeg met 18 procent (met en zonder correcties) tot 244 miljoen pond. De internationale sale rapporteerde een stijging van maar liefst 36 procent, of 30 procent met correcties. De omzet steeg tot 361,7 miljoen pond.

In Europa werd een omzet van 165,8 miljoen pond geboekt, wat neerkomt op een stijging van 49 procent of 38 procent met wisselkoerscorrecties. In de regio ‘Rest van de wereld’ kwam de omzet uit op 113,2 miljoen pond, wat een stijging van 46 procent of 44 procent met correcties betekent. De Amerikaanse retailomzet steeg het meest met 66 procent tot 82,7 miljoen pond. Met wisselkoerscorrecties kwam de stijging uit op 42 procent. De totale groepsomzet steeg met 36 procent (30 procent met correcties) tot 621,3 miljoen pond.

In het laatste kwartaal kwamen er 25 procent meer actieve klanten bij, ook nam de gemiddelde waarde per order to met 2 procent. Het gemiddelde aantal orders steeg met 6 procent. In totaal werden er 15,5 miljoen orders verscheept, wat neerkomt op 35 procent.

CEO Nick Beighton laat weten: “Na de recordomzet in het Cyber weekend en de kerstperiode ben ik blij om een sterke start te melden voor het jaar. Een 50 procent toename van de internationale omzet is een geweldige prestatie. De groei van de Engelse markt van 18 procent was ook een sterk resultaat op een meer promotionele markt. Met de omzetstijging van 25 tot 30 procent die we nu verwachten voor het komende jaar versnellen we onze investering in de infrastructuur om de groei aan te kunnen. Asos is er klaar voor om aan de ambities op lange termijn te kunnen voldoen, als resultaat van het harde werken en de toewijding van het team.“

Beeld: Asos

Asos