Het luxe modehuis Alexander McQueen verwacht binnen drie tot vier jaar zijn omzet te verdubbelen. Dat zei CEO Jonathan Akeroyd in een gesprek met analisten, meldt Reuters.

Alexander McQueen boekt op dit moment een jaaromzet van zo’n 250 miljoen euro, maar verwacht een stijging naar 500 miljoen euro in 2017 of 2018. Dat zal het merk bereiken door meer aandacht te besteden aan lederwaren en het winkelnetwerk uit te breiden.

McQueen, dat onderdeel is van het luxeconcern Kering, is een van de kleinere merken in het portfolio van de Franse modegigant. Kering is ook eigenaar van merken als Gucci, Bottega Veneta, Balenciaga en Saint Laurent.

Naar verwachting zal de operationele marge de komende jaren ook verbeteren, van het huidige 10 tot 12 procent naar 15 procent, dankzij betere controle van de distributie en de kosten. Het modehuis denkt ook het aantal eigen winkels te kunnen verdubbelen naar 90, met openingen in Europa, Azië, de Verenigde Staten en Japan. Dit ondanks het moeizame economische klimaat, met minder toerisme naar Hongkong en Macau en minder verkeer in China.

McQueen verwacht ook meer winst te genereren met een groter aandeel lederwaren (van het huidige 20 procent naar 30 procent) en de harde groei van zijn betaalbare luxelijn ‘McQ’.

Deze groei zal echter geen drastische gevolgen hebben voor Kering. Volgens analisten bij Barclays vertegenwoordigt dit slechts een groeimogelijkheid van 2 procent.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN