• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Aeffe Group, moederbedrijf Moschino, rapporteert tweecijferige groei in H1

Aeffe Group, moederbedrijf Moschino, rapporteert tweecijferige groei in H1

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Aeffe S.p.A., moederbedrijf van onder andere Moschino, Jeremy Scott en Pollini, heeft het eerste half jaar van boekjaar 2018 afgesloten met een omzetstijging van 15 procent naar 171,1 miljoen euro. Dit blijkt uit het financiële rapport van de Italiaanse luxegroep. De nettowinst van de groep kwam uit op 8,3 miljoen euro, een stijging van 79 procent ten opzichte van het eerste halfjaar in 2017.

De modegroep behaalde goede resultaten in het thuisland Italië. De omzet in dat land steeg in het eerste half jaar van 2018 12 procent naar 81,2 miljoen euro. Bij gelijke wisselkoersen steeds de omzet in de rest van Europa 13,4 procent naar 36,1 miljoen euro, volgens de groep aangedreven door de Britse, Duitse, Franse en Oost-Europese markten. De Russische markt heeft zich volgens het financiële bericht hersteld en rapporteerde een winststijging van 13,9 procent. De Verenigde Staten liet in het eerste half jaar van 2018 een omzetstijging van 1,6 procent zien. In de 'rest van de wereld' werd een groei van 25 procent gerealiseerd naar 39,6 miljoen euro, aangedreven door sterke prestaties in de regio China.

Aeffe Group sluit eerste helft van boekjaar 2018 af met nettowinst van 8,3 miljoen euro

De groep zag in het schoenen en lederen segment zijn omzet in het eerste half jaar van 2018 stijgen naar 6,7 miljoen euro, 2,6 miljoen meer dan de eerste helft van 2017. De kleding divisie behaalde een omzet van 14,3 miljoen euro, een toename van 2,9 miljoen in vergelijking met het jaar ervoor.

De omzet uit wholesale-activiteiten steeg in het eerste half jaar 18,7 procent naar 123,8 miljoen euro. De omzet uit eigen winkels steeg 6,1 procent naar 42,1 miljoen euro.

“Wij beoordelen de resultaten van de eerste helft van dit jaar zeer positief en zijn tevreden over de voortdurende groeiende trend van onze eigen merken, vooral in een macro-economische context die wordt gekenmerkt door wisselende koersen en enorme concurrentie. De langetermijnontwikkelings- en investeringsstrategie van ons bedrijf heeft bewezen effectief te zijn, zowel voor de omzet- als de winstgroei. We zijn daarom optimistisch voor de rest van 2018, een vertrouwen gestoeld op de bestellingen die voor het lente/zomerseizoen van 2019 zijn geplaatst," aldus Massimo Ferretti, uitvoerend voorzitter van Aeffe S.p.A. in het halfjaarrapport.

Beeld: Moschino Facebook

Aeffe
Aeffe S.p.A
Jeremy Scott
Moschino
Pollini