Adidas AG heeft de omzet in het eerste kwartaal opgevoerd met 6 procent, zo blijkt uit het kwartaalverslag. Het moederbedrijf van Adidas en Reebok meldt een goede start van het jaar te hebben gehad. “We leverden tweecijferige omzetgroei in het vasteland van China en in de e-commerce werd de winstgevendheid sterk verbeterd,” aldus Adidas AG CEO, Kasper Rorsted, in het verslag.

De omzet kwam aan het einde van de eerste drie maanden van het boekjaar neer op 5,883 miljard euro. Bij het merk Adidas nam de omzet toe met 5 procent door toenames in de categorie Sport Inspired en Sport Performance. De omzetten bij Reebok liepen opnieuw terug, dit keer met 6 procent. De groei in de categorie Classics bij Reebok kon de algemene daling niet compenseren, aldus Adidas AG in het verslag. Het afgelopen kwartaal nam de omzet in de e-commerce met 40 procent toe.

De omzet in Europa nam, zoals verwacht, af met drie procent in het kwartaal. In Rusland/De CIS-regio en het vasteland van China nam de omzet het meeste toe, met 22 en 16 procent.

Het netto inkomen viel 16 procent hoger uit dan in het eerste kwartaal van het vorige boekjaar. Het inkomen kwam onderaan de streep terecht op 631 miljoen euro.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN