• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Adidas trekt verwachtingen op na sterk derde kwartaal

Adidas trekt verwachtingen op na sterk derde kwartaal

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Duits sportmerk Adidas heeft zijn verwachtingen voor dit boekjaar opgetrokken na een goed derde kwartaal. De retailer rapporteerde een omzet van 4,758 miljard euro, een stijging van 13 procent ten opzichte van 4,044 miljard euro vorig jaar. Het resultaat werd aangedreven door een groei bij zowel Adidas als Reebok en TaylorMade-Adidas Golf, zo meldt het bedrijf.

“We bereiken onze doelstelling voor dit fiscale jaar veel sneller dan verwacht,” zegt Herbert Hainer, CEO van de Adidas Group. “Onze continue aandacht voor consumenten werpt duidelijk zijn vruchten af. De grote wereldwijde groei die Adidas en Reebok momenteel zien, bewijst dat onze producten en marketing zeer goed passen bij de doelgroep, op het gebied van lifestyle als prestatie,” vult Hainer aan.

Reebok noteerde een omzetstijging van 3 procent in het derde kwartaal en TaylorMade-Adidas Golf groeide met 6 procent, beiden met dank aan een snelle groei in China en Noord-Amerika.

De merken Adidas en Reebok deden het goed. In West-Europa steeg de omzet met 18 procent, te danken aan een stijging met dubbele cijfers bij Adidas. De omzet in China steeg in het derde kwartaal met 15 procent, ook gedreven door een grote groei bij Adidas en Reebok. In Rusland daalde de omzet echter met 7 procent, te wijten aan winkelsluitingen van beide merken. Het bedrijf zag de omzet in Latijns-Amerika stijgen met 20 procent en in Japan met 6 procent.

De brutomarge van Adidas Group steeg in het derde kwartaal met 1,0 procentpunt tot 48,4 procent ten opzichte van 47,4 procent vorig jaar en de brutowinst groeide met 20 procent tot 2,3 miljard euro. Het bedrijfsresultaat steeg met 26 procent tot 505 miljoen euro. Dat komt neer op een bedrijfsmarge van 10,6 procent, een stijging van 0,7 procentpunt ten opzichte van 2014. De nettowinst groeide met 20 procent tot 337 miljoen euro.

Dankzij de sterke groei heeft het bedrijf zijn verwachtingen voor het boekjaar verhoogd. De nettowinst uit voortgezette operaties zal dit jaar ongeveer 10 procent hoger uitkomen door een grotere vraag naar Adidas en Reebok in West-Europa, China en Latijns-Amerika. Voorheen werd uitgegaan van een groei van 7 tot 10 procent.

Adidas