BREAKING De directie van Sissy-Boy heeft surseance van betaling aangevraagd, zo meldt het bedrijf in een persbericht. Eigenaar Brand Retail Group onderzoekt samen met het management of er mogelijkheden zijn voor een eventuele doorstart. Vorige week doemden al de geruchten op dat Sissy-Boy op zoek was […]

Roberto Cavalli SpA heeft bij de rechtbank van Milaan aangeklopt voor hulp. Het modebedrijf, dat op zoek is naar een investeerder en vorige week afscheid nam van de creatief directeur, heeft een herstructureringsplan ingeleverd bij de rechtbank. Kort daarna volgde het nieuws dat de Amerikaanse tak van […]

INTERVIEW Een tweede FD Gazelle Award, een Fashion Green Talent Award en een nieuwe productielocatie in Bangladesh die fairtrade gecertificeerd is: MYOMY Do Goods heeft vorig jaar niet stilgezeten. Dit jaar lijkt ook geen rustig jaar te worden want het bedrijf is ‘naar de beurs gegaan’ door middel van […]

Vente-Exclusive.com heeft goede zaken gedaan in België het afgelopen jaar. Dit blijkt uit de jaarcijfers van het online flashsalesplatform. België was goed voor 200 miljoen euro aan omzet. Vente-Exclusive, dat binnenkort door het leven zal gaan als Veepee, behaalde een omzetgroei van 17 procent. “Dankzij […]

Het eerste kwartaal van de H&M Group bezorgde de groep een omzetgroei van 10 procent in Zweedse kronen. De omzet kwam neer op 51 miljard Zweedse Kroon (4,8 miljoen euro). Waar de omzet steeg, nam de winst voor belastingen af dankzij de investeringen die het bedrijf heeft gedaan in onder andere de logistiek, […]

INTERVIEW Antwerpen - Deze maand belicht FashionUnited binnen het thema 'werken in de mode' de veranderende rol van pr-bureau's, die een belangrijke rol spelen in het vertalen en signaleren van merken en trends voor (sociale) modemedia. Sommigen varen daarbij een unieke koers, zoals het Antwerpse Two […]

Iconix Brand Group, Inc. heeft de omzet zien dalen in het boekjaar 2018. Het bedrijf had te maken met een afname van 17 procent waardoor de omzet neerkwam op 187,7 miljoen dollar (167,2 miljoen euro), zo blijkt uit de jaarcijfers van de groep. “We hebben het bedrijf opnieuw bekeken en operationele doelen […]

De Otto Group heeft de groei van het boekjaar 2017 niet door weten te zetten in 2018, dit blijkt uit de voorlopige cijfers. Hoe dan ook heeft het bedrijf nog steeds een omzetstijging van 3,5 procent behaald. Zoals bij veel modebedrijven speelde de lange hete zomer van 2018 ook de Otto Group parten. […]

De athleisure trend is nog lang niet dood, zo lijkt het in ieder geval als je kijkt naar de jaarcijfers van Lululemon Athletica. Het merk, bekend van de yogakleding, sluit het boekjaar 2018 af met een omzet van 3,3 miljard dollar (2,9 miljard euro) door een stijging van 24 procent. “Lululemon heeft […]

Na het faillissement van CoolCat hebben investeerders en andere geïnteresseerden zich gemeld bij de curator, zo meldt het Algemeen Dagblad. De belangstelling voor het kinder- en tienermerk blijkt groot, aldus de curator tegen de krant. De komende dagen heeft de curator nodig om te onderzoeken hoe serieus […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN