• Home
  • Nieuws
  • Beurzen
  • Vernieuwde Bread & Butter keert terug van 7 tot 9 juli

Vernieuwde Bread & Butter keert terug van 7 tot 9 juli

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

De zomereditie van Bread & Butter komt terug in vernieuwde vorm en vindt dit jaar plaats van 7 tot 9 juli op de oude locatie; het voormalige vliegveld Berlin-Tempelhof in Berlijn. Curator Christian Graf Brockdorff benadrukt dat de kosten van de beurs gedekt zijn en dat de beurs zeker zal plaatsvinden.

“Het hele concept is levensvatbaar. Het business plan is overtuigend,” zegt Brockdorff. De beurs zal worden ‘geherdefinieerd’ en het vertrouwen van de exposanten en de gemeenschap zal herwonnen worden, zegt de organisatie in een persbericht.

In het nieuwe concept wil men een langere houdbaarheidsdatum genereren, vergelijkbaar met die van beurzen in Barcelona en Berlijn. Het moeten ‘presentaties van stedelijke en eigentijdse merken’ worden, in overeenstemming met gerespecteerde merken, gecombineerd met ‘echte nieuwigheden die kopers inspireren en motiveren’.

Mode, kleding, tassen, riemen en schoenen blijven de core segmenten op de beurs. Ook zullen bekende merkomgevingen terugkomen, zoals Superior Fashion, Denim & Urbanwear, Sport & Streetwear , L.O.C.K. en Fire Dept. Ook komt er een nieuwe merkomgeving bij: Design & Agents. De nieuwe merkomgeving wordt in Hangar 6 (7.000 vierkante meter), gelegen naast L.O.C.K. bij Hangar 7 (6.000 vierkante meter). Mode-bureaus en ontwerpers krijgen kant-en-klare (op verzoek ingerichte) stands aangeboden, variërend van 10-120 vierkante meter.

Met het nieuwe concept focust Bread & Butter zich op jonge, innovatieve en creatieve labels. De ‘Moderne Urban Lifestyle’ is het uitgangspunt, waarbij duurzaamheid voorop staat. Ook is er extra aandacht voor ‘oprichters op het gebied van mode, sport, gezondheid & welzijn, beauty, wonen, voeding, mobiliteit, online communicatie en business innovatie’. Voor jonge, nationale en internationale bedrijven die een ‘oprichtersfunctie’ hebben, biedt de organisatie gratis ruimtes aan, met als doel de openstelling van zakelijke kansen en netwerkmogelijkheden te bieden. Vanaf 1 maart kunnen jonge startups zich online inschrijven voor een gratis stand. Eind mei zal een adviesraad een aantal jonge bedrijven kiezen die mogen deelnemen aan de beurs.

Bread Butter