(advertentie)
(advertentie)
Tweede editie modevakbeurs Soul Salon aangekondigd, aantal exposanten verdubbeld

Modevakbeurs Soul Salon heeft zojuist bevestigd dat in januari 2018 een nieuwe editie van Soul Salon plaatsvindt en dat het aantal exposanten voor aankomend seizoen is verdubbeld. In plaats van zestig merken zijn er volgend jaar honderd merken aanwezig. Dat laat een woordvoerder van de duurzame vakbeurs aan FashionUnited weten.

Welke merken de komende editie op de retailbeurs aanwezig zijn, is nog niet bekend. Woordvoerder van Soul Salon laat weten dat alle merken die op de eerste editie stonden nu ook weer hebben toegezegd.

Op 9 en 10 juli 2017 vond de eerste editie plaats van de internationale modevakbeurs. Duurzame en fairtrade merken zoals MYOMY do goods, Miss Green, LangerChen en Mud Jeans en ook het duurzame Po-Zu presenteerden hun collecties voor seizoen Spring-Summer 2018.

De vakbeurs richt zich op innovatie en duurzaamheid binnen de mode industrie. Naast de exposanten kunnen consumenten ook deelnemen aan seminars, workshops en experiences.

Soul Salon verdubbeld aantal exposanten

De future fashion beurs zal ook deze keer plaatsvinden op het terrein van de Westergasfabriek, maar vanwege de uitbreiding van het aantal merken, vindt de beurs dit keer op een grotere locatie op het terrein plaats.

Soul Salon richt zich specifiek op future trends, en biedt retailers inspiratie voor alle ontwikkelingen waaraan de fashion-/retailmarkt onderhevig is. Het event vindt tweemaal per jaar plaats, tegelijkertijd met de Modefabriek en Amsterdam Fashion Week. Soul Salon wordt georganiseerd door het overkoepelend orgaan ‘Powering Sustainable Fashion’, initiator en eigenaar van de Dutch Sustainable Fashion Week en Dutch Retail Experience Awards, webplatform InspiringStories.nl, agentuur Goodbrandz en adviesbureau MSL Fashion Forward.

Foto credit: Inge Beekmans