Dat de zomereditie van modebeurs Modefabriek niet door kon gaan werd eind maart al bekend. De organisatie gaf destijds aan te werken aan een platform ‘waar kennis, informatie en relevantie onderwerpen gedeeld gaan worden’. Modefabriek kondigt nu een nieuw online platform aan ‘dat verbindt en business stimuleert’, aldus het persbericht.

Het platform zal in juli online gaan. “Vraag en aanbod vinden nu hun match in de B2B marketplace op het nieuwe platform,” aldus het bericht. Op de site van Modefabriek moeten nieuwe collecties en ‘beste solutions’ te vinden zijn. Hoe de website precies zal werken wordt nog niet toegelicht. Het nieuws volgt enkele dagen nadat FashionUnited live ging met de nieuwe B2B marketplace.

Modefabriek meldt dat het platform is voor merken, agenten, retailers, inkopers, stylisten, ontwerpers, winkelpersoneel, virtual merchandisers, onderwijzers, beleidsmakers en adviseurs. Het platform zal dan ook nieuws, vacatures, workshops, trends, educatie en ‘business opportunities’ bevatten.

Organisaties van modebeurzen kijken wereldwijd naar mogelijkheden om de industrie bij elkaar te krijgen nu fysieke samenkomsten door de pandemie niet meer mogelijk zijn. Zo lanceerde denimbeurs Kingpins een tweedaagse online variant: Kingpins24. Ook grote modeweken zoals Milaan en Londen vinden komend seizoen online plaats.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN