Modebeurs Panorama gaat digitaal

Komende januari-editie breidt de Berlijnse modebeurs Panorama niet alleen uit in vierkante meters. De vakbeurs lanceert namelijk voor het eerst een digitale versie van de show, die achteraf bekeken kan worden. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt in een persbericht.

Op de dag na de afsluiting van de drie beursdagen in het Expocenter City in de Duitse hoofdstad, wordt de virtuele editie van de modebeurs gelanceerd. Vanaf dan kunnen geregistreerde bezoekers de beurs 180 dagen lang terugkijken, door middel van 3D-afbeeldingen van de negen verschillende hallen en 360 graden videobeelden.

Naast een virtuele tour langs de presentaties en stands, kunnen gebruikers onder andere lookbooks bekijken en merkinformatie en contactgegevens opvragen. “Bezoekers en uiteindelijke klanten verwachten dat de exposanten hun merken 24 uur per dag beschikbaar stellen. We voldoen aan deze wens door met ons digitale platform een toegevoegde waarde te creëren voor de beurs,” zo meldt Jörg Wichmann, CEO van Panorama. Exposanten mogen zelf beslissen over de inhoud die ze in het virtuele kanaal laten opnemen.

Met deze stap wil Panorama meer internationale verkopers en klanten aantrekken, met name uit de Verenigde Staten, Azië en Australië. Het internationale karakter maakt het tot een win-win situatie voor zowel exposanten, bezoekers als de modebeurs zelf, zo verklaart het bedrijf. De komende editie van Panorama vindt plaats 19 tot en met 21 januari 2016 in Berlijn.

Foto: Panorama Berlin

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN