REPORTAGEShanghai - China is goed op weg om de Verenigde Staten als ‘s werelds grootste kledingmarkt te overtreffen. De toekomst van de Chinese modeindustrie is echter nog onzeker. Chinese modebedrijven moeten nog uitzoeken hoe ze millennials en opvolgende generaties kunnen aanspreken, omdat deze bedrijven […]

REPORTAGEDüsseldorf - Gallery Shoes is inmiddels een gevestigde naam. Ook bij de vierde editie was het druk en was de ordersfeer goed. De modefavorieten bestonden onder meer uit westernboots, bergbeklimmersboots en bulky sneakers. De eerste dag van de Gallery in Düsseldorf verliep turbulent, want storm […]

Frans modehuis Givenchy heeft de eer gekregen gastontwerper te zijn tijdens de aankomende Pitti Immagine Uomo. Dit maakt het evenement bekend in een persbericht. Clare Waight Keller, de creatief directeur van Givenchy, zal een nieuwe mannenmode collectie presenteren tijdens het evenement, dat plaatsvindt […]

Kingpins, een van de grootste denimbeurzen ter wereld, verplicht zijn exposanten vanaf nu aan de normen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO), milieu en het gebruik van chemicaliën te voldoen. Dit maakt Kingpins bekend op zijn website. Kingpins heeft vastgesteld dat maar weinig […]

REPORTAGEDüsseldorf - Hoe kan de stationaire handel profiteren van de digitalisering? Dat was het uitdagende thema van de EuroCIS-beurs voor handelstechnologie in Düsseldorf. De nieuwe oplossingen stellen meer dan ooit het voordeel voor de klant en de handel centraal. Omzetten is nu het devies IT-beurzen […]

Micam, de schoenen vakbeurs in Milaan, breidt uit met een evenement speciaal voor sneakerliefhebbers. Het consumenten evenement krijgt de naam Plug-Mi, zo werd bekend gemaakt tijdens de persconferentie op de beurs en wordt gerapporteerd door diverse Italiaanse media zoals Il Giornale. De eerste editie […]

PRIMEUR Blue Sunday zal op 7 juli het debuut maken. De nieuwe vakbeurs van de organisator van kindermodebeurs Sunday School zal zich focussen op casual denim, streetwear en sportswear, zo vertelt Rob de Vos van de organisatie telefonisch aan FashionUnited. “Ik geloof in hybride winkels. Steeds meer […]

LingeriePro heeft afgelopen editie evenveel bezoekers getrokken als de editie daarvoor. “Het is een verdienstelijk resultaat, wetende dat er verhoudingerswijs de afgelopen tijd meer lingeriespeciaalzaken verdwijnen dan opstarten,” aldus de organisatie in een persbericht. Bijna 600 boetieks uit België […]

REPORTAGEPlus size is booming. De gemiddelde Nederlandse vrouw heeft maat 40/42 en 27 procent van de consument zoekt mode in maat 48 tot en met 58, zo staat in WFC Big Brands Magazine geschreven. In de modebranche zagen we de afgelopen jaren reguliere merken hun maatseries uitbreiden en leken meer modemerken […]

De wintereditie van modevakbeurs Modefabriek, dat plaatsvond op zondag 20 en maandag 21 januari zag weer een scala van merken, retailers en inkopers samen komen op de grootste Nederlandse modebeurs. Het was een succesvolle editie met op de eerste dag al een flinke rij bij de garderobe en ingang van […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN