De 95e editie van herenmode vakbeurs Pitti Uomo in Florence, die van 8 tot en met 11 januari plaatsvond, zit er weer op. De belangrijkste feiten en cijfers op een rij: Pitti Uomo in cijfers: 1.230 merken namen deel aan de vakbeurs, waarvan 568 uit het buitenland kwamen(46 percent) 30.000 bezoekers, […]

REPORTAGE Het is geen geheim dat het moeilijke tijden zijn voor de kindermodebranche, het aantal winkels neemt al jaren af volgens cijfers van Locatus en CBS. Van die moeilijke tijden is op het eerste gezicht niks te merken tijdens kindermodebeurs Sunday School. In De Fabrique in Maarssen worden rond […]

Januari is weer begonnen, wat betekent dat het beursseizoen weer voor de deur staat. De oude vertrouwde spelers zoals Modefabriek en LingeriePro keren weer terug en nieuwelingen Sunday School en WFC Big Brands breiden uit. Verder op de kalender: The Fashion Gallery. Kindermodebeurs Sunday School - 13 […]

REPORTAGE Soul Salon vaart een nieuwe koers; de organisatie van de tweejaarlijkse modevakbeurs voor duurzame merken heeft zijn concept veranderd naar een event waarbij ‘de focus op de interactie tussen bezoekers en merken ligt’. Afgelopen maandag vond de ‘pilot editie’, zoals de organisator Cecile Scheele […]

Bread & Butter keert niet terug in 2019, zo bevestigt een woordvoerder van Zalando tegen nieuwsbureau DPA. Mede-oprichter van Zalando David Schneider meldt het schrappen van de beurs tegen Duitse publicatie Handelsblatt. “Alles waar we investeren en proberen moet ons als bedrijf strategisch verder brengen […]

REPORTAGE “De enige constante is verandering, maar verandering heeft nog nooit eerder zo snel plaatsgevonden en zal nooit meer zo langzaam zijn,“ aldus de openingswoorden van Antonia Ward aan de start van het eerste Decoded Future Summit in New York dat is georganiseerd door Stylus. Niemand ontkomt […]

Een week na de aankondiging van eennieuwe modebeurs, blijkt Bread & Butter oprichter Karl-Heinz Müller zich toch te hebben bedacht. Het nieuwe platform L.O.C.K., een afkorting voor Labels of Common Kin, moest een plek worden waar onafhankelijke labels en ‘’merken met hart en ziel’’ tussen 17 en 19 januari […]

Bread & Butter-oprichter Karl-Heinz Müller werkt aan een nieuwe B2B-beurs. Textilwirstschaft schrijft dat de modebeurs L.O.C.K. genaamd (een afkorting voor Labels of Common Kin) begin 2019 van start gaat als onderdeel van de Berlin Fashion Week. L.O.C.K. moet een beurs worden voor onafhankelijke labels, […]

HIGHLIGHTSKingpins is één van ‘s werelds grootste denimbeurzen ter wereld waar de meest innovatieve en vooruitstrevende spelers uit de industrie samenkomen. Dit jaar viel op dat temidden van alle professionals en uitgestalde denim één woord alle gesprekken domineerde: duurzaamheid. Duurzaamheid is en […]

Berlijn - De Chinese markt is op stoom geraakt, waardoor de binnenlandse markt interessanter wordt voor de Chinese kledingindustrie. Chic Shanghai, de beurs die plaatsvond van 27 tot 29 september, is daarvan een duidelijke weerspiegeling. Met 719 exposanten en 825 merken laat het aantal exposanten een […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN