• Home
  • Press
  • Business
  • MODEFABRIEK / AMSTERDAM FASHION TRADE EVENT / JULY 8-9 2019

MODEFABRIEK / AMSTERDAM FASHION TRADE EVENT / JULY 8-9 2019

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Nieuwe trends zijn ieder seizoen duidelijk zichtbaar en merkbaar op Modefabriek. In de nieuwe collecties en sferen, en in de gesprekken die rondzoemen. Trends komen niet zomaar uit de kokers van een paar creatieve geesten rollen, als nieuwheid-om-de-nieuwheid; ze hangen met alles samen. Met voortschrijdende technologie bijvoorbeeld, maar ook met -soms irrationele- onderbuikgevoelens en behoeftes die naar boven komen in een wereld vol spannende ontwikkelingen. Tijdens Modefabriek Summer 2019 worden ze bovendien helder ontleed en praktisch gemaakt in een uitgebreid programma met Trendpresentaties, Workshops en Talks door experts. Zoals:

JAN TRENDMAN

_ SCREENPLAY, over digital culture & fashion

Onze digitale samenleving beïnvloedt ons hele leven, dus ook hoe we mode maken, zien en consumeren. Misschien wel meer en sneller dan we ons realiseren. Onze Trendman Jan Agelink bespreekt de digitale pioniers die een revolutie in de mode-industrie teweeg brengen, zoals het Zweedse merk Atacac, die hun collecties digitaal in 3D ontwerpen en presenteren, om ze pas na aankoop te produceren. Geen overproductie, geen sale. Er zijn trouwens ook al ontwerpstudio’s die uitsluitend digitale mode maken, zoals The Fabricant uit Amsterdam, waarmee we ons online kunnen onderscheiden. Wie denkt dat dit futuristische spielerei is; kijk naar het succes van de ‘skins’ in de online gaming hit Fortnite.

Het feit dat we ons dagelijks in de virtuele wereld begeven heeft ook gevolgen voor onze smaak, en daarmee de ‘designtaal’ van mode. We zien de vergaande gevolgen van ons Social Media-gebruik niet alleen terug in een booming beauty-industrie, maar ook in de explosie van kleur en uitgesproken design features die direct herkenbaar zijn. Jan Trendman laat de meest sprekende toekomstige thema’s zien met een heel nieuw materiaal-, vorm- en kleurgevoel.

De digitalisering van ons vakgebied betekent trouwens niet het einde voor fysieke retail, in tegendeel. Digital technology en design voegt juist iets toe, qua service en logistiek, maar ook qua beleving en communicatie. Laat je inspireren en updaten over de laatste online do’s en don’ts.

MORE TALKS:

Eigenlijk zijn alle Talks op het programma een must om je business skills up-to-date te houden, zoals de Talk van Kirsten Jassies over hoe je echt waarde creëert voor je volgers op Instagram, of die van Moriam Hassan Balogun over hoe DIY video je online retail een boost kan geven. De verduurzaming van mode staat natuurlijk ook weer hoog op de agenda, zo is er een Panel Talk over sustainability, de stand van zaken en de rol van retail, en Bert van Son van MUD Jeans komt ons bijpraten over circulaire businessmodellen.     

Foto's: Modefabriek by RVDA

MF Talks
Modefabriek
Press Club
Press Release