Artikelen door Sponsor
Seabass maakt zijn intrede bij de Bijenkorf: Ontdek de modieuze en duurzame UV-kleding voor kinderen
loading... - Retail
In de zomer van 2019 waren Kayleigh en Barry vastbesloten om het perfecte UV-shirt te vinden dat zowel comfortabel als stijlvol was. Ze wilden iets speciaals, iets dat niet alleen gericht was op surfen, maar ook oog had voor duurzaamheid en mode. Tot hun teleurstelling ontdekten ze dat de beschikbare opties niet aan hun verwachtingen voldeden....
Hoe verandert nieuwe wetgeving de fashion industrie?
loading... - Business
Om de onduidelijkheid weg te halen over wat bedrijven bedoelen als ze een product "duurzaam" noemen - of een andere variant van het woord, zoals "milieuvriendelijk", "groen" of "biologisch" - zijn verschillende internationale consumentenautoriteiten begonnen met het aanpakken van ongefundeerde claims. Ondertussen werkt de EU ook aan regelgeving...
Elsewhere presenteert flash collectie SS23
loading... - Fashion
De vijfde flash collectie van het designmerk Elsewhere kenmerkt zich door zachte ademende en lichtgewicht materialen en unieke edgy en creatieve designs. Alle items zijn onderling perfect te combineren en vormen het ‘volgende hoofdstuk’ van de zomercollectie. Linnen Elsewhere staat voor hoogwaardige materialen en eigenzinnige designs. Neem...
Garcia en Kim Feenstra lanceren #IAMWOMAN, een jeanswear collectie die sisterhood viert
loading... - Fashion
Jeanswearmerk Garcia en Kim Feenstra, topmodel en fotografe, lanceren een nieuwe collectie die vrouwen samenbrengt en sisterhood viert. Deze hoogwaardige jeanswear collectie heeft als doel vrouwen in verbinding met elkaar te brengen en female empowerment te stimuleren. De #IAMWOMAN collectie is bedoeld voor alle vrouwen, ongeacht afkomst,...
Nieuw concept KIS THE WALL maakt exclusieve sneakers beter bereikbaar voor elke retailer
loading... - Retail
Het is een bekend probleem voor veel retailers: het vinden van exclusieve sneakers voor hun assortiment. Veel exclusieve sneaker merken hebben een gesloten distributienetwerk en zijn moeilijk te verkrijgen voor winkeliers. Maar daar komt nu verandering in dankzij het nieuwe concept KIS THE WALL door Keep It Sneaker. KIS THE WALL,...
Luiss Business School’s Intensive Executive Programme in Fashion & Luxury Management, nu beschikbaar in Amsterdam
loading... - Fashion
Luiss Business School brengt haar Italiaanse erfenis van mode- en luxe onderwijs naar het hart van Amsterdam. Dompel jezelf onder in een intensief programma van een week dat je de kennis en inzichten geeft om het voortdurend veranderende mode-landschap te kunnen navigeren. Schrijf je in voor de exclusieve Intensive Executive Programme in Fashion...
Van koelkast tot boodschappentas dankzij award-winning blockchain technologie Waste2Wear
loading... - Fashion
Transparante ketens worden het nieuwe normaal, voelt de mode-industrie haarfijn aan. Want wie echt duurzaam wil produceren, moeten weten waar zijn materialen vandaan komen en waar ze naartoe stromen. Voor veel bedrijven is die uitdaging nieuw, maar er zijn ook spelers op de markt die al heel vroeg werkten aan dé digitale tools die binnenkort...
TRVL DRSS Summer 2023 T26 “Crisp & Clear”
loading... - Fashion
De T26 Zomer collectie van TRVL DRSS is even kraakhelder en fris als losjes en relaxed. Hemelse tot diepste blauwtinten, met daarnaast zoetjes roze en vuurrood vormen een klassiek kleurbeeld met wit en zand als basis. De TRVL DRSS collectie is opgebouwd uit eindeloos te combineren easy pieces, in de meest comfortabele en kreukvrije...
TMO-alumnus Naomi Raaijmakers over het winnen van de INretail Award: "Mijn plan voor huur-juwelen wordt echt uitgevoerd"
loading... - Fashion
Elk jaar wordt de INretail Award uitgereikt aan de student van TMO Fashion Business School met de beste afstudeerstage. Naomi Raaijmakers won de prijs dit jaar voor haar plan om juwelen van LOTT.gioielli uit te gaan lenen aan consumenten. "Het is een mooie manier om te verduurzamen." Naomi Raaijmakers kreeg een 9 voor haar scriptie. Ze wint een...
Perfectly Basics breidt uit op alle niveaus na gestage groeifase
loading... - Business
Het runnen van een succesvolle modewebshop staat bij Perfectly Basics (PB) gelijk aan groeien, innoveren en tegelijkertijd vasthouden aan hetgeen PB uniek maakt: de klant inspireren met eindeloze combinatiemogelijkheden en altijd nét dat beetje extra service bieden. Sinds het coronatijdperk heeft PB een sterke groei doorgemaakt van ongeveer...