• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Dit is de nieuwe collectie van Cora Kemperman

Dit is de nieuwe collectie van Cora Kemperman

Door Esmee Blaazer

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

De webshop van Cora Kemperman is open. Via de online shop is het eerste deel van de nieuwe collectie van Cora Kemperman verkrijgbaar, zo laat het merk weten in een mailing.

Via Corakemperman.shop zijn momenteel 36 items verkrijgbaar. Het kleurenpalet bestaat uit de kleuren zwart, rood, groen, blauw en okergeel. De helft van de collectie is vrij basic, zo is er ronde hals T-shirt, gebreide jurk en bijpassende legging van biologisch katoen in uni kleuren. Daarnaast zijn er voor het modelabel typische opvallende kledingstukken, zoals wijde tunieken en tule-rokken. Prijzen variëren van 27,95 euro voor een legging tot 89,95 euro voor een tuniek of plissé rok.

"De komende weken voegen we regelmatig nieuwe items toe, zoals het veelgevraagde t-shirt met duimgaatje," aldus Cora Kemperman in de nieuwsbrief.

Over Cora Kemperman

Lafalda Mode B.V., het moederbedrijf van Cora Kemperman, werd op 7 juni 2016 failliet verklaard. Lange tijd leek het erop dat er definitief een einde zou komen aan de bekende winkelketen, maar het lukte uiteindelijk toch om een doorstart te realiseren. Het merk Cora Kemperman werd gered door Nicole Groeneveld Consultancy, samen met een aantal Mac & Maggie collega's en de support van de gelijknamige oprichtster. "De intentie is collecties onder deze merknaam aan te bieden, via een webshop en social media zoals Facebook ," liet curator Marjolein Oonk-Pallandt destijd via een e-mail weten.

Cora Kemperman begon haar gelijknamige bedrijf samen met Gloria Kok in 1995. Ze werkte daarvoor sinds 1976 bij Mac & Maggie, een modeketen in de jaren zeventig en tachtig. Toen dat bedrijf in de jaren negentig de inkomsten zag dalen, moest ze vertrekken. Samen met Kok, met wie ze veel had samengewerkt, richtte Kemperman een eigen keten op. Kok en Kemperman openden met eigen geld meteen 3 winkels. De keten werd een begrip in Nederland, mede dankzij de opvallende en wijde damesmode en verantwoordelijk geproduceerde collecties. Vooral vrouwen tussen de 40 en 60 jaar wisten de modewinkels te vinden. Mede-oprichtster Gloria Kok vertrok in 2010 bij het bedrijf en 2 jaar later ging de oprichtster zelf met pensioen.

Foto's: Cora Kemperman via Corakemperman.shop

Cora Kemperman