• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • C&A lanceert 'The Denim'

C&A lanceert 'The Denim'

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Modeketen C&A is in volume al een van de grootste jeansretailers van Europa, maar wil nu ook een legitieme denimspeler worden. Er wordt nu een extra denimlijn aan de collecties toegevoegd. Dat bevestigt C&A aan FashionUnited.

Sinds de herfst heeft het bedrijf een nieuwe head of brand Denim aangesteld: You Nguyen, ook bekend als ‘Mister U’. Voorheen was hij creatief directeur bij Benetton, meldt Fashionmag. In de denimwereld is hij een bekende, zo werkte hij acht jaar voor Levi’s, waar hij onder andere senior vice president was van de vrouwenlijn. “Bij C&A bieden we innovatie en het model van een echt denimmerk, maar dan tegen betaalbare prijzen,” licht Nguyen toe. Naast duurzaamheid en prijzen zijn de ‘democratie’ en de modellen erg belangrijk. “Democratie betekent dat we producten aanbieden voor alle vrouwen, of ze nu 30, 40 of 50 jaar zijn, of ze nu fit of zwanger zijn,” legt hij uit. De ontwerpteams hebben veel onderzoek gedaan naar verschillende lichaamstypen en silhouetten, en naar verschillende jeansmodellen, van skinny tot straight.

De nieuwe denimlijn zal vanaf de herfst in de winkels hangen. De modeketen zal zo’n 200 verschillende producten aanbieden, waaronder 50 producten voor zwangere vrouwen en grote maten, evenals 150 voor mannen. Nyugen: “Ik ben begonnen met de collecties voor volwassen. De eerste items voor kinderen zullen in de lente van 2016 beschikbaar zijn.”

C&A heeft laten weten dat 18 procent van de omzet aan denim te danken is. In Europa komt dat neer op een omzet van 6 miljard euro, waarvan 1 miljard euro omzet dankzij denim. Zeker 95 procent van de denimdivisie bestaat uit broeken, maar er zijn ook plannen voor een uitbreiding van andere denimproducten.

C&A