• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • C&A opent webwinkel bij Wehkamp

C&A opent webwinkel bij Wehkamp

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retailer C&A verkoopt vanaf 3 maart een deel van zijn collectie online via webwinkel Wehkamp. Dat maakten de twee bedrijven bekend tijdens een persconferentie op het hoofdkantoor van C&A. De online verkoop gaat voorzichtig van start, met een proefperiode van een half jaar. In eerste instantie zijn er ongeveer honderd kledingstukken te bestellen. Daarna wordt het online-assortiment telkens na een periode van drie weken aangevuld.

C&A heeft besloten het web te betreden via de site van Wehkamp omdat dit bedrijf over de juiste kennis en ervaring beschikt. "Wehkamp heeft bijvoorbeeld een goed systeem van ruilen en retourneren," licht Frans ten Berge, marketingdirecteur van C&A, toe. "Wij vinden het belangrijk dat de online winkel ons coreproces niet verstoort. Wehkamp kunnen we gewoon bevoorraden net als de andere winkels." C&A hoopt op het web nieuwe klanten te kunnen trekken. De intensieve reclamecampagne op televisie en in consumentenbladen richt zich aanvankelijk vooral op vrouwen. "Omdat de kleding bij Wehkamp getoond wordt naast merken, zoals bijvoorbeeld Mexx, hopen we met onze prijsstelling een nieuwe groep mensen aan te spreken," zegt Ten Berge. Vooral van de verkoop van grote maten, traditioneel een belangrijke doelgroep van Wehkamp, heeft C&A hoge verwachtingen. Op zijn beurt hoopt Wehkamp vooral te kunnen profiteren van het merk C&A. "C&A is als moderetailer een bekende naam in Nederland en omdat we online een sterk merkenassortiment willen voeren, vinden we C&A een belangrijke aanwinst," aldus Pieter van Diepen, marketing & salesdirecteur van Wehkamp. De samenwerking is exclusief, wat inhoudt dat C&A heeft vastgelegd geen andere webshops te openen en Wehkamp heeft toegezegd geen concurrerende merken te gaan verkopen. Over de inkomsten hebben de bedrijven een brutomarge-afspraak gemaakt waarin het minimum van verdiensten is vastgelegd. De proefperiode is een half jaar. In die tijd moet de webwinkel rendabel blijken. Als de proef slaagt moet uiteindelijk zestig tot zeventig procent van de C&A-collectie online verkrijgbaar zijn.

C&A