• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Bagsac gaat internationaal

Bagsac gaat internationaal

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Tassenmerk binnenkort al in acht Europese landen te verkrijgen

 

Het tassenmerk Bagsac, dat vorig jaar oktober door moederbedrijf Dutchbag b.v. op de Nederlandse markt werd gelanceerd en inmiddels rond de 200 verkooppunten in Nederland telt, gaat krap 6 maanden na haar introductie internationaal. Op dit moment wordt het tweede deel van de Bagsac zomercollectie 2008 uitgeleverd aan klanten in Duitsland, Finland, Zweden, Noorwegen, IJsland, Oostenrijk, Zwitserland en Griekenland.

Directeur Koos Hoving van Dutchbag b.v. legt uit: "Jarenlange ervaring in de Europese tassenbranche maakt dat Bagsac kan profiteren van een groot netwerk aan vertegenwoordigers, retailers, agenten en distributeurs. Op dit moment doen wij in Europa met meer dan veertig landen zaken." Dat internationale uitbreiding een ambitieuze stap is geeft Hoving toe, maar het is ook een logische: "Op onze internationale vergaderingen zien de buitenlandse agenten wat er met Bagsac gebeurt en dan blijkt dat niet alleen in Nederland de belangstelling voor Bagsac tassen groot is."

Nu de afzetmarkt wordt uitgebreid benadrukt Hoving het belang van selectieve distributie, één van de belangrijkste speerpunten in het merkbeleid van Bagsac. "Winkels worden ook in het buitenland vooraf grondig gescreend, want een luxe tassenmerk verdient een dito verkoopplaats."

Bagsac brengt vier collecties per jaar en richt zich daarmee op het midden-prijssegment van de markt. Het merk was onlangs veelvuldig in de media, na een samenwerking met Holland's Next Topmodel Kim Feenstra te zijn aangegaan. Deze collectie ligt overigens vanaf juli 2008 in verschillende winkels in Nederland onder de naam Kim by Bagsac.

Bagsac