• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Van de Velde start samenwerking met social selling platform Pippa & Jean

Van de Velde start samenwerking met social selling platform Pippa & Jean

Door Arjan Ranjbar

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Belgische lingeriebedrijf Van de Velde gaat in Duitsland samenwerken met het social selling platform Pippa & Jean. Vrouwen kunnen voortaan in huiselijke kringen tijdens styling events kennismaken met de producten van Van de Velde. Ook zullen de collecties van de producent beschikbaar worden via de webshop van het platform.

Het bedrijf achter merken als Marie Jo en Prima Donna maakt het partnerschap bekend middels een persbericht. Volgens Van de Velde is het een ‘volgende stap in de online sales strategie’. “De nieuwe samenwerking met Pippa & Jean past in ons streven om via alle kanalen beschikbaarheid te garanderen voor onze klanten,” zo laat Van de Velde CEO Erwin van Laethem weten in het bericht.

Het concept van social selling, bij het grote publiek vooral bekend van de Tupperware-party’s, is bezig aan een opmars, aldus Van de Velde. De Duitse social selling-markt heeft een totale omvang van 16 miljard euro, en groeit jaarlijks met acht procent.

Van de Velde produceert sinds 1919 ondermode voor dames en is een van oorsprong Belgisch familiebedrijf. Naast de internationaal bekende lingeriemerken Marie Jo, Andres Sarda en Prima Donna, welke verkocht worden bij ruim 5000 multibrand retailers, runt het bedrijf eigen retaillocaties onder de merknamen Rigby & Peller, Private Shop en het in Nederland bekende Lincherie. Het bedrijf noteerde in het boekjaar 2017 een omzet van 208,7 miljoen euro.

Lincherie
Marie Jo
pippa&jean
Prima Donna
Private Shop
Rigby & Peller
Van de Velde